آرشیو دوشنبه ۹ بهمن ۱۳۹۱، شماره ۲۰۴۱۷
حوادث - اخبار کشور
۱۱

هواشناسی: باران و برف در راه است

از امروز بارشهای مناسب از سمت غرب و شمال غرب وارد کشور می شود و در مناطق سردسیر بارش برف خواهیم داشت.

بنابر گزارش سازمان هواشناسی این بارشها از امروز به تدریج به سایر مناطق نیمه غربی، نیمه شمالی، دامنه های زاگرس، دامنه های البرز، تهران، مناطق مرکزی و جنوب غربی کشیده می شود و از اواخر دوشنبه و طی روز سه شنبه تقریبا در سراسر کشور بارشهای باران و برف را شاهد خواهیم بود.

از آنجایی که جریانهای گرم و مرطوب جنوبی غالب است در ابتدا بیشتر بارشها به شکل بارشهای باران خواهد بود، اما به تدریج و طی روز سه شنبه به بعد برخی از بارشها در مناطق سردسیرتر به برف تبدیل می شود.

این سازمان ضمن هشدار به مردم، کشاورزان و مسئولان اعلام کرد: بارشهای رگباری موجب جاری شدن سیلابهای محلی، طغیان رودها و آبگرفتگی در مناطق یاد شده خواهد شد. همچنین بارش برف سنگین در ارتفاعات کشور و بخصوص در رشته کوه های زاگرس و البرز و همچنین کولاک برف در بیشتر گردنه های کشور موجب حوادثی خواهد شد. وزش باد شدید در استانهای جنوب غربی و در استانهای حاشیه خلیج فارس هم موجب توفانی شدن این خلیج می شود.

بنابر گزارش سازمان هواشناسی روز سه شنبه بارش ها در نیمه غربی کشور تشدید شده و دامنه فعالیت سامانه نیمه شمالی برخی مناطق مرکز و شرق کشور را نیز فرا می گیرد که سبب بارش باران و برف، وزش باد و کاهش دما در این مناطق می شود.همچنین روز چهارشنبه سامانه بارشی در نیمه شرقی و شمالی کشور فعال و از اواخر روز دوشنبه و روز سه شنبه، خلیج فارس مواج خواهد بود.

گفتنی است روز دوشنبه برای هوای تهران آسمانی نیمه ابری به تدریج ابری با بارش باران و بارش برف در ارتفاعات با حداقل 9 و حداکثر 15 درجه سانتی گراد بالای صفر پیش بینی می شود. همچنین روز سه شنبه با حداقل دمای 6 و حداکثر 9 درجه سانتیگراد ابری، همراه با بارش باران و برف و گاهی با وزش باد خواهد بود.

بنابر گزارش هواشناسی بارشها از چهارشنبه کمی فروکش می کند اما مجددا از روزهای پایانی هفته موج جدیدی از بارش کشور را فرا خواهد گرفت.