آرشیو دوشنبه ۹ بهمن ۱۳۹۱، شماره ۲۰۴۱۷
حوادث - اخبار کشور
۱۱

وزارت بهداشت هشدار داد: لباس های دست دوم سرشار از قارچ و باکتری

وزارت بهداشت اعلام کرد: پوشاک تاناکورا، لباس های دست دومی هستند که پس از استفاده افراد دوباره فروخته شده و توسط افراد دیگر استفاده می شوند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت، مهران معلم، مدیر گروه بهداشت محیط مرکز بهداشت خوزستان گفت: متاسفانه پوشاک دست دوم یا در اصطلاح تاناکورا، به وسیله شبکه های متعدد و مختلفی توزیع می شوند که نمی توان بر کار آنها نظارتی داشت.معلم اظهار کرد: مراکز بهداشت از هویت شبکه های غیرمجاز توزیع این پوشاک بی اطلاع هستند و نمی توان مطمئن شد لباسی که به فروش می رسانند، سترون شده باشد.

وی تصریح کرد: طبق قوانین وزارت بهداشت، فروش لباس های زیر دست دوم در هر شرایطی ممنوع است. دیگر لباس های دست دوم نیز در صورتی که کاملاسترون و ضد عفونی شده باشند و از نظر انتقال بیماری های واگیر بی خطر شده باشند، می توانند به فروش برسند.معلم با اشاره به خطر انتقال بیماری های قارچی و پوستی از طریق پوشیدن لباس های دست دوم، گفت: با وجود ناشناخته بودن شبکه های توزیع پوشاک دست دوم، برای جلوگیری از خطر انتقال بیماری های واگیر از طریق این پوشاک فقط می توان با آموزش مردم و استفاده کنندگان لباس های دست دوم یا به اصطلاح تاناکورا وارد عمل شد.

وی تاکید کرد: هیچ تضمینی برای سالم بودن پوشاک تاناکورا وجود ندارد و مردم نباید از آنها استفاده کنند.