آرشیو دوشنبه ۹ بهمن ۱۳۹۱، شماره ۲۰۴۱۷
حوادث - اخبار کشور
۱۱

مقابله پلیس لستر با اسلام ستیزی

پلیس شهر لستر انگلیس ضمن محکوم کردن حمله اخیر اسلام ستیزان به یک مرکز اسلامی در شهر لستر و اهانت به جماعت اسلامی این شهر، اعلام کرد که با عاملان اقدامات اسلام ستیزانه برخورد خواهد شد.

پایگاه اطلاع رسانی «Onlslam» پلیس لستر با اعلام این مطلب، تاکید کرد: این حق مسلمانان است که بتوانند آزادانه و بدون ترس از آزار و اذیت، اعمال عبادی خود را انجام دهند.

چندی پیش مسلمانان لستر، با صحنه منزجر کننده سر بریده شده یک خوک در محلی که برای اقامه نماز از آن استفاده می کردند، مواجه شدند. «لیام فرار»، یک جوان 24 ساله بریتانیایی مسئول این اقدام شناخته شد.

مارک نیوکام (Mark Newcombe)، از ماموران پلیس لستر اعلام کرد: این جرم به طور واضح با انگیزه نفرت دینی انجام شده و بسیار ناراحت کننده و منزجر کننده است.

وی افزود: پلیس لستر هیچ گونه تعصب ضد دینی را برنمی تابد و با عاملان این اقدامات به طور قانونی برخورد می کند، این خواسته اکثریت مردم این منطقه نیز هست.افسر ارشد لستر اعلام کرد: امیدواریم محاکمه این فرد، درس روشنی را به امثال این فرد بدهد. آنان باید بدانند که همه کسانی که در نظام قضائی فعالیت می کنند از هیچ کوششی برای اجرای عدالت در مورد چنین مجرمانی فروگذار نخواهند کرد.وی گفت: حکم نهایی «لیام فرار»، 30 بهمن اعلام خواهد شد.

گفته می شود، این اقدام ضد اسلامی، در پی اعلام خبر راه اندازی یک مرکز اسلامی در لستر صورت گرفته است.