آرشیو دوشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۱، شماره ۲۶۰۹
اقتصادی
۴

بدون تیتر

گردهمایی نفتی در کیش|نهمین نمایشگاه بین المللی انرژی کیش امروز با حضور وزیر نفت افتتاح می شود. این نمایشگاه با حضور بیش از 200 شرکت داخلی و خارجی در فضایی به وسعت 10 هزار متر مربع از کشورهایی چون چین، ترکیه، عراق، کره جنوبی، امارات متحده عربی و آلمان برگزار می شود.

تغییر تازه در شبکه بانکی|خلیل خلیل زاده، رییس هیات مدیره موسسه اعتباری توسعه در حکمی غلامرضا خلیل ارجمندی را به عنوان سرپرست این موسسه منصوب کرد. در پی برگزاری مجمع عمومی فوق العاده و انتخاب اعضای حقوقی جدید هیات مدیره، طی حکمی از سوی خلیل خلیل زاده رییس هیات مدیره موسسه اعتباری توسعه، غلامرضا خلیل ارجمندی به عنوان سرپرست موسسه اعتباری توسعه منصوب شد.

دولت بنزین یورو 4 و 5 را گران نکرد|علیرضا ضیغمی، معاون وزیر نفت با اشاره به آغاز عرضه و توزیع بنزین با استاندارد یورو 4 و 5 اروپا در کلانشهرهای کشور، گفت: با راه اندازی طرح های جدید پالایشگاهی با اولویت کلانشهرهای اصلی کشور توزیع این بنزین آغاز شده است. در حال حاضر هر لیتر بنزین معمولی با عدد اکتان 87 با قیمت 400 تومان و بنزین سوپر با عدد اکتان 92 با قیمت 500 تومان در جایگاه ها عرضه می شود. با توجه به تعیین قیمت بنزین به صورت تکلیفی توسط دولت، شرکت ملی پالایش و پخش نفتی هم بنزین با استاندارد یورو 4 و 5 را با قیمت های فعلی در جایگاه ها عرضه می کند.

فعالیت KFC قانونی نیست|مرکز امور اصناف و بازرگانان وزارت صنعت، معدن و تجارت در اطلاعیه یی اعلام کرد: فعالیت شرکتی تحت عنوان KFC در ایران به دلیل عدم اخذ مجوزهای لازم از مرکز امور اصناف و بازرگانان، فاقد وجاهت قانونی است. بر این اساس، فعالیت شعبات و شرکت مذکور، تخلف و تقلب در کسب و کار محسوب شده و به شدت با آن برخورد می شود، این در حالی است که صدور مجوز برای شرکت های امریکایی و به ویژه این برند، محال است و هیچ وقت این اتفاق رخ نخواهد داد.