آرشیو چهارشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۱، شماره ۲۶۱۱
اقتصادی
۴

بدون تیتر

آغاز تهاتر نفت با کالا| صافدل، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اعلام این خبر از شکل گیری کمیته تهاتر در ستاد وزارت صنعت، معدن و تجارت خبر داد و گفت: امکان فروش نفت از سوی بخش خصوصی با مصوبه دولت فراهم شده است اما باید به این نکته توجه داشت که این امکان بی تاثیر از قطعنامه جدیدی که علیه ایران در روزهای آینده اعلام خواهد شد، نخواهد بود، ضمن اینکه بازار هدف و جابه جایی های کالایی نیز از این موضوع متاثر خواهد شد.

«ارز تهاتر» ایجاد شود| حمید حسینی، عضو هیات رییسه اتاق تهران با پیشنهاد این طرح گفت: برای دور زدن تحریم ها بهتر است دو گروه کالایی از اتاق مبادله خارج و با ارزی به عنوان ارز تهاتر و از طریق تکنیک های تهاتر وارد کشور شوند تا برای صادر کننده جذابیت داشته باشد. پیشنهاد ما این است که دو گروه کالایی از لیست اتاق مبادله خارج شوند و از طریق تهاتر، واردات آنها به کشور صورت گیرد تا صادرکننده نیز در این خصوص تشویق شود.

کیفیت را به بخش خصوصی بسپارید| را حسینعلی شهریاری، عضو شورای سیاستگذاری جشنواره تلاشگران کیفیت اعلام کرد و گفت: کیفیت موضوعی است که باید به شکل تخصصی به آن نگاه شود: تجربه نشان داده دخالت مستقیم دولت در کنترل کیفی و ارائه آمارهای مربوط به کیفیت در حوزه های مختلف به ویژه صنایع غذایی به نتایج اشتباه انجامیده است.