آرشیو چهارشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۱، شماره ۲۶۱۱
جامعه
۷

خبر کوتاه

امضای برنامه درسی ملی توسط رییس جمهور تا پایان سال

مهر|دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش از امضای مصوبه برنامه درسی ملی توسط رییس جمهور تا قبل از پایان سال جاری خبر داد و اعلام کرد با ابلاغ برنامه درسی ملی، محتوای تمام کتاب های درسی تغییر می کند. مهدی نویدادهم با بیان این مطلب گفت: «برای اجرایی شدن تمام ابعاد سند تحول بنیادین باید زیرنظام ها تدوین شود که یکی از این زیرنظام ها تدوین برنامه جامع درسی ملی است که به تصویب شورای عالی آموزش و پرورش رسیده است. با تصویب برنامه درسی ملی در شورای عالی آموزش و پرورش، این مصوبه به ریاست جمهوری تحویل داده شده است تا پس از امضای رییس جمهور به تمامی استان ها ابلاغ می شود.»به گفته ادهم، براساس هماهنگی های صورت گرفته تا قبل از پایان سال جاری، مصوبه برنامه درسی ملی از سوی رییس جمهور امضا می شود و سپس برای اجرا از سوی وزارت آموزش و پرورش به تمامی استان ها ابلاغ خواهد شد.

هوای پایتخت بازهم به شرایط «ناسالم» رفت

اعتماد| هوای پایتخت سالم بودن را برنتابید و دوباره به حالت ناسالم بازگشت. انگار مردم تهران طلسم شده اند و نباید رنگ و روی آسمان آبی شهر را ببینند، دو روز برف و باران کمی وجهه شهر را لطیف کرده بود که آن هم به لطف آلاینده های رنگ و وارنگ ابر خاکستری ذرات زیر 5/2 میکرونی شهر را فراگرفت. دوباره کودکان و سالمندان و بیماران قلبی ریوی خانه نشین شدند. دبیر کمیته هماهنگی و نظارت مواقع اضطراری آلودگی هوای تهران از افزایش دو برابری غلظت آلاینده ذرات معلق کمتر از 5/2 میکرون سه شنبه نسبت به روز گذشته اش خبر داد و اعلام کرد غلظت این آلاینده در شرایط ناسالم قرار گرفته است.

دکتر رسول علی اشرفی پور با اشاره به اطلاعات ایستگاه های سنجش آلودگی هوای تهران، افزود: «بر این اساس غلظت کلیه آلاینده ها به غیر از آلاینده اوزون نسبت به روز گذشته افزوده شده است و شاخص کیفیت هوای تهران به لحاظ آلاینده ذرات معلق کمتر از 5/2 میکرون با 144 PSI در شرایط «ناسالم» قرار دارد.»

کار شناس تامین اجتماعی