آرشیو شنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۱، شماره ۵۳۰۰
بین الملل
۲۷

شرکت هزاران امریکایی در تظاهرات ضد اسلحه

هزاران نفر از مردم ایالت کانتیکت امریکا با برگزاری تظاهراتی از قانونگذاران ایالتی و فدرال خواستند که قوانین سختگیرانه کنترل اسلحه را تصویب کنند.

حدود 5500 نفر از تظاهر کنندگان به سمت ساختمان قانونگذاری واقع در هارتفورد حرکت کردند و از قانونگذاران خواستند با توجه به حادثه کشتار ماه دسامبر در یک مدرسه ابتدایی و دیگر حوادث، قوانین اسلحه را سخت تر کنند. قانونگذاران ایالتی و خانواده های قربانیان حادثه تیراندازی در مدرسه ابتدایی سندی هوک در شهر نیوتاون که 26 کشته بر جای گذاشت و نیز خانواده قربانیان تیراندازی در منطقه «بریج پورت» و هارتفورد در این تظاهرات که توسط گروه تظاهرات برای تغییر سازماندهی شده است، شرکت کردند. گروه «تظاهرات برای تغییر»، ائتلافی از فعالانی است که از تصویب قوانین مربوط به اسلحه امن تر در کانتیکت، حمایت می کنند.

بر اساس گزارش مرکز تحقیقات جنایی دانشگاه شیکاگو و مراکز کنترل بیماری ها، هر ساله بیش از سی هزار نفر در سراسر امریکا بر اثر تیراندازی کشته می شوند. به این ترتیب به طور متوسط روزانه 87 نفر در خشونت با اسلحه کشته می شوند و به طور میانگین نیز، 183 نفر مجروح می شوند

تعویق رای گیری درباره نامزد وزارت دفاع

جمهوریخواهان در سنای امریکا مانع برگزاری جلسه رای اعتماد به چاک هیگل، نامزد تصدی پست وزارت دفاع شدند.

این سیاستمداران امریکایی می گویند هنوز پرسش های بی جواب زیادی باقیمانده که هیگل باید پیش از برگزاری این جلسه به آن ها پاسخ بگوید. لئون پانه تا، وزیر دفاعی که دوران صدارتش به پایان رسیده تا زمانی که نامزد تازه تایید شود بر سرکار خواهد ماند. جی کارنی، سخنگوی کاخ سفید کار جمهوریخواهان را محکوم کرده و گفته سناتورهای جمهوریخواه ژست سیاسی شان را به امنیت ملی امریکا ترجیح داده اند.

سناتورهای جمهوریخواه از هیگل به خاطر مخالفت با گسترش تحریم های ایران و سخنانش درباره نفوذ اسراییل در سیاستگذاری امریکا به شدت انتقاد کرده اند.