آرشیو شنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۱، شماره ۵۳۰۰
سیاسی
۲

گزیده اخبار

تبریک معاون اول رئیس جمهور به نخست وزیر صربستان

معاون اول رئیس جمهور در پیامی به ایوتسا داچیچ نخست وزیر صربستان، فرا رسیدن روز ملی این کشور را به دولت و ملت صربستان تبریک گفت.محمدرضا رحیمی در این پیام اظهار امیدواری کرد در سایه تلاش های مشترک و بر اساس احترام متقابل، مناسبات میان دو کشور در کلیه سطوح همکاری بیش از پیش توسعه یابد.

ناوهای دشمن در میدان رزم ارزش ندارند

رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور گفت: ناوهای هواپیمابر دشمن در میدان رزم به اندازه قوطی کنسرو هم ارزش ندارند.

سردار سرتیپ محمدرضا نقدی در رزمایش 20 هزار نفری «الی بیت المقدس» در بوشهر اظهار داشت: دشمن بداند دوران زورگویی تمام شده و دورانی که ملت‎های آزاده و عدالتخواه سرکوب شوند، به پایان رسیده است.

ضرورت بازگرداندن موضوع هسته ای ایران از نیویورک به وین

سفیر ایران در پاریس گفت: این برعهده گروه 1+5 است که نیت و خواست خود برای رسیدن به تفاهم را بر اساس یک رفتار واقع بینانه و منصفانه نشان دهد.

علی آهنی در گفت وگو با مجله دیپلماسی با بیان این موضوع که برای ارائه ضمانت های لازم جهت صلح آمیز ماندن برنامه هسته ای خود آماده مذاکره هستیم، خاطرنشان کرد: البته ایجاد فضای اعتمادآمیز با لغو مجازات های غیرعادلانه و غیرقانونی علیه ملت ایران و بازگرداندن موضوع هسته ای ایران از نیویورک به وین، حل سریع این موضوع را تسهیل خواهد کرد.

تاکید بر پرواز های برد بلند و ارتفاع پست در ارتش

امیر خلبان محمد قره باغی، معاون عملیات نیروی هوایی ارتش گفت: پرواز های برد بلند و پرواز در ارتفاع پست و تاکتیک های متفاوتی مورد تمرین خلبانان نیروی هوایی قرار می گیرد.

تشکیل جلسه هیات رئیسه مجلس خبرگان

جلسه هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری به ریاست آیت الله مهدوی کنی رئیس مجلس خبرگان رهبری و با حضور همه اعضا تشکیل و از حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن قدردانی شد.

در ابتدای جلسه آیت الله مهدوی کنی گفت: مردم، انقلاب اسلامی را از خود می دانند و وظیفه دفاع از آن را در این 34سال برعهده گرفته اند و همه ما شاهد بودیم که مردم عزیز در سراسر ایران اسلامی با شکوه تمام در راهپیمایی 22بهمن شرکت کردند.