آرشیو شنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۱، شماره ۵۳۰۰
اجتماعی
۴

گزیده اخبار

افتتاح نخستین دانشکده تحقیق و توسعه کشور

تین اجلاس مدیران تحقیق، توسعه و فناوری کشور اولین دانشکده تحقیق و توسعه افتتاح می شود و پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد MBA با گرایش تحقیق و توسعه انجام خواهد شد.گفتنی است نخستین اجلاس مدیران تحقیق، توسعه و فناوری کشور با حمایت معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی ریاست جمهوری، مرکز آموزش مدیریت دولتی 28 و 29 بهمن ماه در مرکز همایش های بین المللی هتل المپیک تهران برگزار می شود.

تجهیز جاده چالوس به دوربین های ثبت تخلف

فرمانده پلیس راه کشور گفت: علاوه بر محورهایی از قبیل محور تهران- مشهد، اصفهان- شیراز، محور هراز و... که مجهز به دوربین های کنترل نامحسوس هستند، به زودی محور چالوس نیز مجهز به این دوربین ها خواهد شد.

مهماندار تاکید کرد: تسریع بخشیدن این امر نیازمند بودجه است که باید دولت و مجلس عنایت ویژه ای در این خصوص داشته باشند. سرهنگ محمدرضا مهماندار با اشاره به این که در محورهای مجهز به دوربین، میزان تخلفات کاهش چشمگیری داشته است، تصریح کرد: میزان تخلفات رانندگی در محورهای بدون دوربین کنترل نامحسوس پلیس حدود 10درصد بوده است در حالی که پس از نصب این دوربین ها، میزان تخلفات به کمتر از یک درصد کاهش یافته است.

فعالیت 3400 خانه داوطلب جمعیت هلال احمر در کشور ژ

فرحناز رافع رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران گفت: تا قبل از دهه فجر بیش از 3000 خانه داوطلب شهری و روستایی وجود داشته و با افتتاح 400 خانه دیگر در دهه فجر، این تعداد به 3400 خانه رسیده است.