آرشیو شنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۱، شماره ۵۳۰۰
ورزشی
۲۵
گفت و گوی ویژه

نجفی: راه «چابا» را ادامه می دهیم

«چابا گیوریک» سرمربی خارجی تیراندازی با تپانچه اهل مجارستان، دوره همکاری اش با فدراسیون به پایان رسید و فدراسیون هدایت تیم های این رشته را به مربی داخلی «احمد نجفی» سپرد. نجفی مربی باتجربه که 60ساله است و 25 سال سابقه مربیگری و 15 سال کار با رده های تیم ملی را دارد، به صورت رسمی سرمربی تیم ملی بزرگسالان شد. نجفی به سوالات خبرنگار روزنامه پاسخ داده است.

حاصل کار «چابا» تا این مرحله چگونه بوده و آیا می خواهید راه او را ادامه دهید؟

کار وی خوب بود. با استعدادیابی که صورت داده بودیم و تمریناتی که زیر نظر وی برپا شد نتایج مثبتی به دست آمد. ورزشکار المپیکی و کسب مدال در قهرمانی آسیا چین توسط نوجوانان و جوانان را شاهد بودیم. من هم بدون وقفه راه او را ادامه می دهم و با تجربیاتی که دارم سعی می کنم بهتر شویم.

تیم های مردان و زنان برای چه رقابت هایی خود را آماده می کنند؟

در رده جوانان رقابت های دانشجویان را در پیش داریم که آذر ماه سال 92 است. دو اردو در آلمان و چک پیش بینی کرده ایم. سپس رقابت های آلمان در خرداد ماه برگزار خواهد شد که در صورت تامین بودجه، تیم اعزام خواهد شد. ایران میزان رقابت های قهرمانی آسیا در مهر و آبان ماه سال 92 است که تمرینات منظم برای شرکت در این رقابت ها را در برنامه داریم و در حال انجام آن هستیم.

این رشته از نظر بودجه و امکانات چگونه است، آیا فدراسیون توجه کافی به آن دارد؟

بله، فدراسیون در حد توانش امکانات را فراهم می کند. مشکل اسلحه و امکانات نداریم. فقط مشکل مهمات خوب داریم که در حال رفع این مشکل هستند.

رکوردهای ملی پوشان الآن چگونه است؟

در رده بزرگسالان طبق قانون جدید آسیا باید تیراندازان تپانچه 590 را بزنند که تیراندازان ما باید 583 را ثبت کنند که به جمع 8 نفر مرحله پایانی برسند که البته نزدیک هم شده اند. در رده نوجوانان 376 امتیاز را زده اند که باید بیش از 385 را بزنند.