آرشیو دوشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۱، شماره ۲۰۴۳۳
اخبار خارجی
۱۲

سلسله انفجارها در عراق 53 شهید و 82 مجروح برجای گذاشت

انفجار زنجیره ای 13 خودروی بمب گذاری شده در مناطق شیعه نشین پایتخت عراق، 53 شهید و 82 زخمی برجای گذاشت.

به گزارش خبرگزاری ها، تروریست ها دیروز در محله های «حسینیه الراشدیه»، «حسینیه العامل»، «الکراده»، «القاهره»، «حی الامین»، «الحبیبیه»، «سیدیه»، «کمالیه» و شهرک صدر دست به انفجار بمب زدند. در انفجار این بمب ها که در خودروها جاسازی شده بودند، عمدتا شیعیان هدف قرار گرفتند. انفجار در شهرک صدر به تنهایی جان 11 نفر را گرفت و 24 تن را زخمی کرد. منابع عراقی از احتمال افزایش تلفات نیز خبر دادند.کشتار هدفمند شیعیان عراق به دست عناصر القاعده و بعثی های سابق صورت می گیرد. این تروریست ها از طرف عربستان، قطر و ترکیه حمایت می شوند.

نشست در اربیل

«مسعود بارزانی» رئیس منطقه خودمختار کردستان عراق دیروز در اربیل میزبان «احمد چلبی» رئیس حزب «کنگره ملی» و «ایاد علاوی» رهبر «فهرست العراقیه» و یک نماینده از جریان «صدر» بود. به گفته «برهان فرج» نماینده ائتلاف کردستان عراق، این دومین بار است که اربیل میزبان نشست های تمام گروه های سیاسی در کشور برای حل و فصل بحران جاری در کشور و تدوین راهکاری مناسب برای حل آن است.فرج تاکید کرد که نشست بارزانی، چلبی، علاوی و نماینده جریان صدر با هدف حل بحران کنونی در عراق برگزار شد، نه تغییر «نوری مالکی نخست وزیر کنونی.این در حالی است که برخی رسانه ها با خبرسازی تاکید کردند که این نشست به منظور انتخاب جانشینی برای مالکی برگزار شده است.

اسامه النجیفی

صدها عراقی با برگزاری تظاهرات مقابل ساختمان استانداری بابل عراق، استعفای «اسامه النجیفی» رئیس پارلمان این کشور را خواستار شدند.در همین حال، 120 نماینده پارلمان نیز با برکناری النجیفی موافقت کرده اند. برکناری النجیفی به موافقت 163 نماینده نیاز دارد.

النجیفی علاوه بر اینکه با تظاهرات ضد دولتی هفته های اخیر اعلام همبستگی کرده، طی سفر به قطر با مقامات این کشور دیدار کرده است. النجیفی علاوه بر موارد بالا، طی گفت و گویی با شبکه «الجزیره»، مالکی را به فرقه گرایی متهم کرده و خواستار استعفای وی شده است.

خبر دیگر اینکه وزارت کشور عراق اعلام کرد کسانی که در تظاهرات پرچم رژیم سابق و یا القاعده را بالاببرند، بازداشت خواهند شد.