آرشیو دوشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۱، شماره ۲۶۲۰
جهان
۶

دور دنیا

رسوایی گوشت اسب به آلمان رسید| هفته نامه آلمانی «اشپیگل» خبر داد گمانه زنی هایی وجود دارد که حدود 360 هزار مورد بسته فریز شده لازانیا وارد آلمان شده است. البته آمار بیشتری هم وجود دارد که تایید نشده است. برای نخستین بار یک شرکت بسته بندی محصولات گوشتی در آلمان نیز در پایگاه اینترنتی خود اعلام کرد پس از مثبت اعلام شدن نتیجه آزمایش (DNA)، بسته های گوشتی مشکوک را در یکی از شهرهای شرقی آلمان جمع آوری کرده است.

تدابیر امنیتی در مرزها| به گفته مقامات مسوول ترکیه، تمامی گذرگاه های مرزی این کشور با سوریه با دقت بیشتری تحت بازرسی قرار خواهند گرفت. بازرسی ماشین ها با اشعهX، ثبت نام و بازرسی وسایل نقلیه موتوری، نظارت بیشتر بر وسایل نقلیه مشکوک از جمله اقدامات امنیتی جدید است.

بازگشت اموال به بیت المال| مصطفی الحسینی، رییس اداره جرایم مالی دادستان مصر خبر داد از آغاز سال جاری بیش از 175 میلیون دلار به خزانه دولت مصر برگشته است که در زمان ریاست جمهوری حسنی مبارک توسط مقامات دولتی سابق اختلاس شده بود. علاوه بر این، وی گفت صدها هزار متر مربع از زمین ها در نقاط مختلف کشور، به ویژه در مناطق استراحتگاه ها و مناطق معتبر شهر تصرف شده توسط کارکنان سابق دولتی، بازرگانان و تعدادی از اطرافیان رییس جمهور سابق به خزانه دولت نیز بازگشته است.

سفر عباس| دیروز محمود عباس، رییس تشکیلات خودگردادن فلسطین وارد اسلام آباد پایتخت پاکستان شد. عباس پس از ورود به اسلام آباد، به کاخ ریاست جمهوری پاکستان رفت و با آصف علی زرداری، رییس جمهور این کشور دیدار کرد. در کاخ ریاست جمهوری پاکستان با مراسم رسمی از ابومازن استقبال و در آن سرود ملی هر دو طرف نواخته شد.