آرشیو دوشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۱، شماره ۲۶۲۰
حوادث
۱۴

متهم به قتل مدعی است در رفاقتش با مقتول افراط و تفریط کرده

راز قتل طلافروش تبریزی در رفاقت چند ساله فاش شد

مردی که متهم است به دلیل اختلافات چند ساله دوست خود را به قتل رسانده از سوی ماموران پلیس آگاهی تبریز دستگیر شد. نخستین سرنخ کارآگاهان زمانی به دست آمد که فردی به کلانتری 13 تبریز مراجعه کرده و وقوع قتلی در مناطق تبریز را به ماموران پلیس اطلاع داده است.

به گزارش معاونت اجتماعی پلیس آگاهی کشور (cid news)، سرهنگ قنبر مداحی، رییس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی آذربایجان شرقی با اعلام این خبر گفت: در پی گزارش به کلانتری 13 تبریز در نخستین روز از بهمن ماه امسال، مبنی بر اینکه مردی به نام احمد 33 ساله که طلافروش (زرگر) بوده، در یکی از مناطق تبریز با سلاح سرد به قتل رسیده است پرونده یی با موضوع «قتل» در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت.

کارآگاهان مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی استان آذربایجان شرقی با بررسی صحنه جرم، اقدامات لازم را برای شناسایی و دستگیری قاتل یا قاتلان انجام دادند و پس از گذشت 48 ساعت موفق شدند سرنخی از مظنون اصلی که احتمالاارتکاب قتل توسط وی انجام گرفته است شناسایی کنند.

تحقیقات کارآگاهان نشان داد که فرد مظنون، بهزاد 25 ساله، چند روز قبل از وقوع جنایت محل سکونت خود را تغییر داده و به محل نامعلومی رفته است به همین دلیل اقدامات پلیسی برای شناسایی محل سکونت جدید وی انجام شد و پس از گذشت یک هفته از جنایت مخفیگاه متهم به قتل در یکی از محلات تبریز شناسایی شد و این فرد در عملیاتی در ساعت 5 بامداد دستگیر شد.

در بازجویی های اولیه کارآگاهان از بهزاد، وی هرگونه ارتباط با پرونده قتل احمد را انکار کرد اما پس از مدتی لب به اعتراف گشود و عنوان کرد که در سال های 85 و 86 با احمد در یک باشگاه ورزشی آشنا شدم و در طول سال های متمادی با او رفاقت داشتم که افراط و تفریط در روابط دوستانه موجب بروز برخی مسائل شده بود به گونه یی که این اختلافات عاقبت بلای جان احمد شده و او را به کام مرگ کشانده بود.