آرشیو شنبه ۵ اسفند ۱۳۹۱، شماره ۲۶۲۴
اقتصادی
۴

بدون تیتر

کلید کاهش تورم، تزریق منابع مالی| عباس قایید رحمت، عضو هیات رییسه کمیسیون اجتماعی مجلس، با انتقاد از افزایش قیمت ها و فشار مضاعف بر مردم گفت: برای افزایش قدرت خرید مردم و پایین آوردن نرخ تورم بهترین کار تزریق نقدینگی به بخش تولید است. او با انتقاد از تورم موجود درجامعه و تعطیلی بسیاری از کارخانجات گفت: متاسفانه نتیجه افزایش بیش از پیش تورم در جامعه تعطیلی کارخانجات تولیدی و بیکاری جوانان است. وی با بیان اینکه مشکلات اقتصادی اخیر کشور به تعطیلی بسیاری از شرکت ها در استان های مختلف کشور منجر شده است، افزود: دولت باید به بخش های تولید کشور توجه بیشتری داشته باشد تا به این صورت میزان بیکاری را در جامعه کاهش دهد.

ضرورت نظارت بر بازار مسکن| اکبرپور، عضو هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان با اشاره به اینکه نوسانات ارز تاثیر مستقیمی بر قیمت چند ماه آینده مسکن دارد، گفت: با نوسانات نرخ ارز، هر روز شاهد افزایش قیمت مصالح ساختمانی هستیم که پیش بینی می شود در شش ماه آینده با افزایش قیمت مسکن مواجه شویم. وی افزود: در این میان نقش نظارتی دولت بیش از هر موضوع دیگری در بازار تاثیرگذار است.

سقوط بهمن و انسدادمحورها| محور فرعی پونل - خلخال در استان اردبیل به علت بارش برف و احتمال سقوط بهمن مسدود است. همچنین، کمربندی شرقی کرمانشاه تا 20 اسفند، یکشنبه تا سه شنبه از ساعت 11 الی14 مسدود و مسیر جایگزین کمربندی غربی است. لازم به ذکر است، تردد تریلرها به جز حاملین سوخت یا مواد فاسد شدنی از 12/25 الی 01/17 از محور ایذه - دهدز - شهرکرد، ممنوع است. گفتنی است، آزادراه کرج - تهران به دلیل احداث تقاطع از پل فردیس تا وردآورد، تا15 اسفندماه، طی روزهای شنبه لغایت سه شنبه از ساعت 23 الی 4 بامداد روز بعد، مسدود و محورهای قدیم و مخصوص کرج، به عنوان مسیر جایگزین اعلام می شود.