آرشیو شنبه ۵ اسفند ۱۳۹۱، شماره ۲۰۴۳۷
اخبار کشور
۱۰

هاشمی رفسنجانی در دیدار با عادل عبدالمهدی: توسعه پایدار و پیشرفت عراق مورد خواست و توجه ایران است

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: یکپارچگی، انسجام، توسعه پایدار و پیشرفت کشور عراق مورد خواست و توجه ایران است.

آیت الله هاشمی رفسنجانی در دیدار با «عادل عبدالمهدی»، عضو شورای عالی رهبری مجلس اعلاو معاون اول سابق رئیس جمهور عراق، با تاکید بر تاثیر حفظ و تقویت امنیت و آرامش در این کشور همسایه بر کل منطقه گفت: اخبار و مسائل جاری عراق را همواره دنبال می کنیم و تلاش برای کمک به ثبات در این کشور برای جمهوری اسلامی ایران بسیار مهم است.

به گزارش خبرگزاری ها وی با اشاره به ترکیب جمعیتی در عراق و ضرورت اجرای کامل دموکراسی در این کشور گفت: اکثریت مردم عراق در طول تاریخ مورد ظلم قرار گرفته اند و شرایط جدید ایجاب می کند ظلم های گذشته جبران و در سایه برقراری امنیت و آرامش، شاهد توسعه و حاکم شدن دولتی فراگیر و حفظ یکپارچگی عراق باشیم.

هاشمی رفسنجانی افزود: تحکیم روابط حسنه با همسایگان از ضرورت های منطقه و خود عراق است.

وی ضرورت بهبود معیشت مردم عراق و رونق اقتصادی این کشور را یادآور شد و گفت: تفرقه و تشتت و چنددستگی میان اقوام عراق موجب سوءاستفاده کشورهای فرصت طلب خواهد شد که متاسفانه تاکنون نیز بهره های سوء خود را برده اند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به تبلیغات و القائات سوءدشمنان دوستی ایران و عراق به عنوان دو کشور همسایه مسلمان گفت: جمهوری اسلامی ایران هیچ گونه چشم داشتی به عراق ندارد و یکپارچگی، انسجام، توسعه پایدار و پیشرفت این کشور همسایه مورد خواست و توجه ایران است و وجود عتبات عالیات و قبور ائمه (ع) در این کشور برای زائران ایرانی جاذبه زیادی دارد.