آرشیو شنبه ۵ اسفند ۱۳۹۱، شماره ۲۶۲۴
جامعه
۷

احتمال پیاده راه شدن میدان قدس تا میدان تجریش

ایسنا|رییس کمیسیون عمران شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه شهرداری باید طرح های جدید پیاده راه سازی در تهران را به شورا ارائه کند، گفت: مطالعات پروژه پیاده راه سازی باید به مشاوران بی طرف سپرده شود.

حمزه شکیب با بیان اینکه حدفاصل دو میدان قدس و تجریش می تواند گزینه مناسبی برای تبدیل به پیاده راه باشد، گفت: ساخت پیاده راه در این مسیر به دلیل قرار گرفتن در مجاورت بازار تجریش و همین طور منتهی شدن به امامزاده صالح (ع) می تواند رضایت شهروندان را به دنبال داشته باشد.

وی تاکید کرد: تبدیل حد فاصل قدس، تجریش به پیاده راه مشروط به اینکه زیرگذری برای عبور خودروها در این مسیر اجرا شود، اقدام قابل قبولی است. شکیب با اشاره به اینکه پیشنهاد احداث پیاده راه در مسیر میدان دربند به سمت شمال را نیز، پیش تر مطرح کرده بودیم، گفت: این مسیر برای پیاده روی شهروندانی که اغلب برای استفاده از فضای تفرجگاهی طبیعت به این مکان می آیند، مناسب است: با این حال می توان خودروهای سبکی هم برای کسانی که تمایلی به پیاده روی ندارند، پیش بینی کرد.

رییس کمیسیون عمران شورای شهر تهران درباره طرح پیاده راه میدان نبوت هم گفت: در یک نگاه کلی این مکان گزینه مناسبی برای تبدیل به پیاده راه نیست: کما اینکه در هیچ جای دنیا خیابان هایی که در دل شهر قرار دارند را به مسیر پیاده تبدیل نمی کنند. با این حال برای اظهارنظر کارشناسی در این باره، شهرداری باید طرح خود را به شورا ارائه کند.