آرشیو دوشنبه ۷ اسفند ۱۳۹۱، شماره ۵۳۰۸
اجتماعی
۴

گزیده اخبار

تغییر ترتیب برگزاری آزمون دکتری

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور با اشاره به برخی جزئیات آزمون دکتری 92 دانشگاه ها، گفت: سومین دوره آزمون نیمه متمرکز دکتری 18 اسفند برگزار می شود. ابراهیم خدایی درباره ظرفیت پذیرش این دوره از آزمون، اظهار داشت: ظرفیت پذیرش امسال هنوز مشخص نیست چرا که دانشگاه ها تا 20 اسفند ماه مهلت دارند تا ظرفیت های خود را اعلام کنند، البته پیش بینی می شود که ظرفیت پذیرش امسال افزایش یابد. وی درباره روند اجرایی آزمون و تغییر ترتیب برگزاری آزمون دکتری، گفت: در این دوره آزمون، آزمون های استعداد تحصیلی و دروس تخصصی در نوبت صبح و آزمون زبان در نوبت عصر برگزار می شود. وی با اشاره به اعلام نتایج اولیه آزمون دکتری در دهه دوم فروردین ماه، گفت: مجازین به انتخاب رشته از 20 تا 24 فروردین ماه 92 برای انجام انتخاب رشته اینترنتی مهلت دارند.

آغاز بهره برداری از طرح پرتودهی گاما

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به آغاز بهره برداری از طرح پرتودهی گاما در ماه های آینده گفت: فعالیت های متخصصان برای تدوین سند جامع علم و فناوری دریا و بهره برداری طرح پرتودهی گاما ادامه دارد.

نسرین سلطانخواه گفت: سامانه پرتودهی صنعتی چند منظوره گامای کشور با هدف میکروب زدایی محصولات کشاورزی و ماندگاری بیشتر آن در قطب صنعتی شهرکرد و همچنین در بناب در حال ساخت است.

کار اصلی نشریات تخصصی افزایش آگاهی عموم است

دبیر جشنواره فصلی مطبوعات با اشاره به برگزاری نمایشگاه نشریات تخصصی و دانشگاهی گفت: کار اصلی نشریات تخصصی، بالابردن آگاهی عموم فعال و هوشیار جامعه است. محمود اکرامی فر اظهار داشت: ظرفیت هایی که نمایشگاه نشریات تخصصی به مخاطبانش عرضه می کند، مخصوص یک عموم هوشیار و فعال است برای اینکه بدانند نشریات تخصصی در چه زمینه ای فعالیت می کنند تا در این شناخت، زمینه های همکاری نشریات با یکدیگر نیز فراهم شود.