آرشیو سه‌شنبه ۸ اسفند ۱۳۹۱، شماره ۱۶۸۲
سیاست
۲

خبر

جلیلی:جهان منتظر پاسخ های منطقی 1+5 به پیشنهادهای ایران است

فارس: دبیر شورایعالی امنیت ملی گفت: جامعه جهانی منتظر پاسخ های سازنده، منطقی و معتبر 1+5 به پیشنهادهای جامع ایران در نشست مسکو است. وی با بیان اینکه خلاهای امنیتی در میان کشورهای منطقه منشا سوءاستفاده بیگانگان برای ایجاد کانون های ناامنی و بحران در منطقه است تصریح کرد: امنیت پایدار منطقه در گرو همکاری منسجم کشورهای منطقه برای شکل دهی به ترتیبات نوین منطقه ای برای مقابله با تهدیدهای مشترک است. همچنین سعید جلیلی با نورسلطان نظربایف رییس جمهوری قزاقستان در آلماتی دیدار و گفت وگو کرد.

بسته پیشنهادی آمریکا به ایران در قزاقستان ارایه می شود

خبرآنلاین: سخنگوی فارسی زبان وزارت خارجه آمریکا می گوید کشورش «بسته ای پیشنهادی برای ایران» در قراقستان دارد. «الن ایر» در گفت وگو با «بی بی سی فارسی» با بیان اینکه «کار دیپلماسی پای میز مذاکرات است» افزود: اصل مطلب این است اگر ایران تعهد را درباره برنامه صرفا صلح آمیز انجام دهد تحریم ها لغو خواهد شد. ایران می تواند یک برنامه هسته ای داشته باشد ولی باید تعهدات و الزاماتی را که قبلابرعهده گرفته بود اجرا کند و برنامه هسته ای اش را در چارچوب ان پی تی پیش ببرد.

تشکیل پرونده ای جدید برای فائزه هاشمی

ایسنا: وکیل مدافع «فائزه هاشمی» از پایان یافتن دوران محکومیت شش ماهه موکلش در اواخر اسفند سال جاری خبر داد. غلامعلی ریاحی افزود: با توجه به اینکه محکومیت خانم هاشمی شش ماه بوده است و ایشان از اوایل مهرماه در حبس هستند، قاعدتا در اواخر اسفندماه جاری و با پایان یافتن دوران محکومیت، خانم فائزه هاشمی آزاد خواهد شد. وی با اشاره به تشکیل پرونده ای جدید برای خانم فائزه هاشمی گفت: این پرونده با موضوع اخلال در نظم زندان علیه ایشان تشکیل شده است که فعلادر مرحله رسیدگی قرار نگرفته و حکمی نیز صادر نشده است.