آرشیو سه‌شنبه ۸ اسفند ۱۳۹۱، شماره ۱۶۸۲
حوادث
۱۲

پنج قاره

فرار نافرجام متهم به قتل با بالگرد

آسوشیتدپرس: بالگردی پس از فرود در محوطه زندان تریکال یونان به سوی ماموران امنیتی آتش گشود اما موفق به فراری دادن زندانی متهم به قتل، نشد. به دلیل شلیک ماموران امنیتی به سمت زندانی، خلبان ناچار به فرار شد که در نتیجه این نقشه با شکست مواجه شد. فرار با استفاده از بالگرد، شیوه نادر فرار در یونان است و این نخستین مرتبه است که چنین نقشه ای با شکست مواجه می شود. مقامات امنیتی اعلام کردند: این بالگرد اجاره ای حامل دو سرنشین مسلح، یک خلبان و یک کمک خلبان بود. ولاستوس، فرد زندانی، حین فرار از ناحیه پا هدف گلوله قرار گرفت و در بیمارستان زندان تحت مداواست. این متهم 42 سال سن دارد و در سال 1994 به اتهام قتل دو نفر به حبس ابد محکوم شد. او تاکنون سه بار اقدام به فرار کرده که هر سه مرتبه شکست خورده است.

رد پیامک های عاشقانه در جنایت دونده تیغ پا

ایسنا: پلیس آفریقای جنوبی در آخرین یافته های خود از پرونده قتل نامزد اسکار پیستوریوس اعلام کرد به احتمال زیاد پیامک های موجود در تلفن همراه ریوا انگیزه احتمالی این جنایت بوده است. به گفته پلیس نامزد اسکار، ریوا پیش از این با «فرانسوا هوگارت»، بازیکن تیم راگبی آفریقای جنوبی رابطه پنهانی داشته و در موبایل او پیامک های عاشقانه زیادی پیدا شده است. اسکار که به دونده تیغ پا شهرت دارد، اکنون با قرار وثیقه آزاد است.

جریمه نقدی به جرم خودکشی ناموفق

ایسنا: دختر جوان اماراتی به دلیل خودکشی ناموفق در دادگاه 200 درهم جریمه شد. دادگاه شیخ نشین فجیره این حکم را صادر کرد. دادستان فجیره نیز در جلسه دادگاه اعلام کرد که خودکشی جرم محسوب می شود و مجرم باید محاکمه شود. این دختر 23ساله اماراتی روز جمعه با خوردن بیش از 40 قرص اقدام به خودکشی کرده بود که در نهایت با تلاش پزشکان از مرگ حتمی نجات یافت.

اغتشاش در مرکز خرید

آسوشیتدپرس: 19نوجوان آمریکایی به دلیل ایجاد آشوب و اغتشاش در فروشگاهی واقع در شیکاگو که منجر به تعطیلی این مرکز خرید و مجروح شدن دو نفر شد، دستگیر شدند. سخنگوی پلیس شیکاگو گفت: دستگیرشدگان را نوجوانان دختر و پسر 13 تا 18ساله تشکیل می دهند. یکی از نوجوانان که 16 سال دارد متهم است با مامور امنیتی فروشگاه که قصد تخلیه فروشگاه را داشته درگیر شده است.