آرشیو پنجشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۱، شماره ۲۶۲۹
حوادث
۱۴

قصاص: پایان خونخواهی از قتل برادر

مهر| پسر جوانی که در خونخواهی از قتل برادرش دست به جنایت زده بود، پس از محاکمه در دادگاه کیفری به قصاص محکوم شد.

در این پرونده علیرضا متهم است 25 مرداد سال 89 در خونخواهی قتل برادرش، پسر جوانی را در پارک بهاران تهران به قتل رسانده است.

روز شنبه جلسه محاکمه متهم در شعبه 71 دادگاه کیفری استان تهران برگزار شد. در این جلسه که به ریاست قاضی عزیزمحمدی برگزار شد، اولیای دم تقاضای قصاص کردند.

متهم نیز پس از حضور در جایگاه گفت: شب حادثه از خانه با من تماس گرفتند و خبر دادند که برادرم به نام محمدرضا با ضربه های چاقو مجروح و به بیمارستان منتقل شده است. سریع خودم را به بیمارستان رساندم که در آنجا متوجه شدم برادرم به خاطر شدت جراحات جان باخته است.

وی ادامه داد: وقتی با جسد برادرم روبه رو شدم از شدت عصبانیت به خانه بازگشتم و چاقویی برداشتم و خودم را به محل درگیری در پارک بهاران رساندم و پس از شناسایی قاتل برادرم با چاقو چند ضربه به صورت و گردن او زدم. من قصد کشتن او را نداشتم، ضربه چاقویی که به سینه مقتول اصابت کرده را من نزده بودم.

پس از دفاعیات وکیل متهم، علیرضا برای آخرین دفاع در جایگاه حاضر شد و گفت: بعد از قتل من فرار نکردم و در مدت 7ماه در همان منطقه مشروب می فروختم. قصد کشتن مقتول را هم نداشتم. بعد از آخرین دفاعیات متهم قضات دادگاه برای صدور حکم وارد شور شدند و پسر جوان را به قصاص محکوم کردند.