آرشیو سه‌شنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۱، شماره ۵۳۱۵
بین الملل
۲۶

همکاری حزب الله با ارتش لبنان آتش فتنه را خاموش کرد

همکاری تنگاتنگ حزب الله لبنان با ارتش، مانع از گرفتار شدن این کشور در آتش فتنه ای شد که برخی گروه های مسلح با حمایت سیاسی جریان المستقبل در صدد شعله ور کردن آن بودند. به گزارش روزنامه النهار، در پی چند روز ناآرامی و گسترش تحرکات برای ایجاد فتنه مذهبی و اخلال در امنیت لبنان، همکاری نزدیک حزب الله با ارتش، توطئه فتنه مذهبی را در این کشور ناکام گذاشت.

این روزنامه افزود حزب الله به همه گروه های مرتبط با احمد الاسیر هشدار داد با هر گونه تحرک وی به سمت منازل شهروندان شیعه در نزدیکی صیدا قاطعانه پاسخ خواهد گفت که این موضوع موجب شد تا دستگاه های امنیتی به سرعت به تحرکات شیخ فتنه پایان دهند.

روزنامه النهار نوشت همکاری نزدیک ارتش با حزب الله علاوه بر برقراری امنیت در کشور، زمینه را برای بازداشت 50 نفر از آدم ربایان فراهم کرد. از سوی دیگر تحرکات مرزی رژیم صهیونیستی در منطقه وزانی واقع در جنوب غربی لبنان، ارتش لبنان و نیروهای پاسدار صلح سازمان ملل را به حالت آماده باش درآورد.

به گزارش منابع محلی، یک دستگاه تانک مرکاوا به همراه چند دستگاه خودروی گشتی و بولدوزرهای نظامی رژیم صهیونیستی با استقرار در تپه های مشرف به منطقه وزانی به گشتزنی در این منطقه پرداختند.

بولدوزرها تحت حمایت نظامیان رژیم صهیونیستی به ایجاد راه و احداث یک پایگاه دیده بانی در بلندی های مشرف به منطقه لبنانی وزانی اقدام کردند و همین تحرکات باعث شد نیروهای نظامی لبنانی مستقر در مرز و پاسداران صلح بین المللی به حالت آماده باش دربیایند.