آرشیو پنجشنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۱، شماره ۳۶۴۹
ایران
۱۵

بهره برداری از مرحله نخست بندر چندمنظوره آستارا

دستیار ویژه رئیس جمهور و رئیس ستاد مهر ماندگار کشور از بهره برداری مرحله نخست بندر چند منظوره آستارا در روز شنبه نوزدهم اسفند خبر داد.

به گزارش مهر، علی اکبر محرابیان در بازدید از پروژه های مهر ماندگار شهرستان آستارا گفت: مرحله نخست بندر چند منظوره آستارا با ابلاغ مجوز مرز دریایی از سوی هیات دولت از نوزدهم اسفند با پهلوگیری کشتی های تجاری فعالیت کاری خود را به صورت رسمی آغاز می کند.به گفته وی، با بهره برداری از مرحله نخست این واحد بندری، ظرفیت تخلیه و بارگیری سالانه دو میلیون تن کالادر غرب گیلان ایجاد می شود.

دستیار ویژه رئیس جمهور گفت: طرح ها و پروژه های متعددی در استان در حال پیگیری و ساخت است که افزون بر کاربرد استانی، بخشی از اهداف ملی را نیز تامین خواهد کرد.

وی، با اشاره به حمایت دولت از طرح های ملی در شهرهای شمالی کشور افزود: در سال های اخیر بندر امیرآباد در استان مازندران و بندر انزلی و آستارا در استان گیلان توانسته اند به پیشرفت های چشمگیری در حوزه کاری خود دست یابند.

محرابیان اشتغالزایی و ایجاد فرصت های شغلی را از نتایج بهره برداری طرح های بزرگ مهر ماندگار ذکر و بیان کرد: افتتاح بندر تجاری آستارا ضمن تسهیل ارتباط تولیدکننده و مصرف کننده باعث اشغالزایی مستقیم برای هزاران نفر می شود که از این حیث نیز قابل اهمیت است.