آرشیو شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۱، شماره ۵۳۲۴
ورزشی
۲۵

ورزش جهان

رونالدو به خواندن قرآن علاقه دارد

هافبک آلمانی تیم فوتبال رئال مادرید از علاقه کریستیانو رونالدو به یادگیری قرآن کریم خبر داد. شبکه تلویزیونی رئال مادرید عربی دیروز خبر داد که مسعود اوزیل به هنگام تنها شدن با رونالدو برای او قرآن تلاوت می کند و ستاره پرتغالی رئال به دقت گوش می کند و این کار را دوست دارد. هافبک ترک تبار و تبعه آلمان کهکشانی های مادرید گفته است: وقتی که با رونالدو تنها می شوم برای او قرآن می خوانم و او از این کار من استقبال می کند. رونالدو همواره از من می خواهد که چگونگی خواندن قرآن را به او یاد دهم. هم اکنون او می تواند بعضی از حروف را از هم تشخیص دهد. او سوره «فاتحه» را بیشتر از دیگر سوره ها دوست دارد. گفتنی است که طبق برخی اخبار نامزد رونالدو هم از یک خانواده مسلمان چچنی است.

شکست دالاس و پیروزی پورتلند

در ادامه رقابت های لیگ بسکتبال حرفه ای امریکا (NBA)، دیروز دو مسابقه برگزار شد که دالاس به مصاف سن آنتونیو رفت و با نتیجه نزدیک 92 بر 91 برابر حریف نامدارش تن به شکست داد. پورتلند نیز برابر نیویورک به میدان رفت و با نتیجه 105 بر 90 به برتری رسید تا نیویورک سومین باخت پیاپی خود را تجربه کند.

تبانی در فوتبال لبنان پای اینترپل را وسط کشید

چند هفته پیش فادی زریقات، رئیس کنفدراسیون فوتبال غرب آسیا که مامور بررسی پرونده تبانی در فوتبال لبنان شده بود، مجازات بازیکنان خاطی لبنان را اعلام کرد که در این مجازات ها هیچ اشاره ای به بازی مشکوک لبنان و قطر در رقابت های انتخابی جام جهانی 2014 نشده بود. در همین راستا پلیس بین الملل (اینترپل) اعلام کرد که حاضر است با لبنانی ها در پرونده تبانی گسترده اخیر این کشور همکاری کند.