آرشیو یکشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۱، شماره ۳۶۵۷
صفحه آخر
۲۰
حاشیه خبر

«در چشم باد» را گوش دهید

زینب مرتضایی فرد

سریال «در چشم باد» را دوست داشتیم و به تماشایش می نشستیم. ماجرا از زندگی یک خانواده در سال 1300 شروع می شد. در فضایی جذاب و در روستایی که روزگار قیام میرزا کوچک خان جنگلی را روایت می کرد. پدر خانواده معروف به «ایرانی» از یاران میرزا کوچک خان جنگلی بود که پس از کشته شدن میرزا، همراه خانواده اش به تهران کوچ کرد و با دایر کردن یک چاپخانه فعالیت های سیاسی اش را ادامه داد. او بالاخره دستگیر شد و به خارج از کشور تبعید شد. بیژن یکی از فرزندان او دوره جنگ تحمیلی به ایران می آید و مجبور می شود برای پیدا کردن پسرش به جبهه برود و....

در گیر و دار همه این اتفاقات، موسیقی زیبای سریال به آن حس و حال خوبی می داد و در اتفاقات فیلم ما را همراهی می کرد، گاه هیجان ناشی از اتفاقات را برایمان دوچندان می کرد و گاه اندوه جاری در داستان را به ما منتقل می کرد. موسیقی این سریال را حسین علیزاده نوازنده و آهنگساز چیره دست ساخته بود.

موسیقی متن «در چشم باد» این روزها در قالب یک آلبوم موسیقی و با همین عنوان روانه بازار شده است.در آلبوم موسیقی متن، حسین علیزاده(تار، سه تار، شور انگیز)، بردیاکیارس(ویلون) رضا عسکرزاده(بالابان، فلوت، کوبه ای)، نیما علیزاده(رباب) صبا علیزاده(کمانچه)، راحله برزگری و پوریا اخواص(همخوان) همکاری داشته اند. همچنین ضبط و میکس این اثر برعهده رضا عسکرزاده بوده است.

این آلبوم شامل 23 قطعه موسیقی است. این آهنگساز موسیقی متن سریال «در چشم باد» را با بهره گیری از موسیقی دوره های مختلف تاریخی که در سریال بود، ضبط دوباره کرده و توانسته فضایی بسیار قابل درک برای مخاطب فراهم آورد و علاوه بر بهره گیری از نمادهای جغرافیایی و تاریخی با توجه به تسلط بر ردیف دستگاهی، به خوبی از فضا و حجم موسیقی ایرانی برای بیان احساسات و کشمکش های داستانی بهره گرفته است و افزون بر این موارد می تواند به اندازه تماشای این سریال لذتبخش باشد.سریالی که بیش از دو سال از پخش آن می گذرد، اما در ذهن و خاطره بسیاری از مردم بازی های درخشان پارسا پیروزفر و کامبیز دیرباز همراه با لاله اسکندری ماندگار شده است.