آرشیو یکشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۱، شماره ۳۶۵۷
ورزش
۱۸

عباسی: کمیته ملی المپیک ورزش را ملتهب کرد

وزیر ورزش و جوانان به تعویق انداختن انتخابات کمیته ملی المپیک را عامل التهاب در ورزش کشور دانست و تاکید کرد که کمیته ملی المپیک مسبب این کار است. محمد عباسی گفت: کمیته بین المللی المپیک (IOC) به طور منظم به کمیته های ملی المپیک همه کشورها نامه می دهد و می گوید که هر چهار سال یک بار اگر می خواهید می توانید در اساسنامه بازنگری کنید. وقتی این امر اختیاری است، دلیلی نداشت کمیته ملی المپیک ایران با عنوان اصلاح اساسنامه انتخابات را عقب بیندازد. اگر می خواستیم اساسنامه را اصلاح کنیم باید از قبل این کار را می کردیم، این که التهاب درست کنیم، کار صحیحی نیست. اساسنامه ما هم به نظر من موضوع خاصی نداشته که باید اصلاح می شد یا به خاطر آن انتخابات را عقب بیندازیم.

وی در گفت وگو با ایسنا افزود: نمی شود دولت امکانات بدهد و کمیته ملی المپیک بگوید مستقل است و خود کارهایش را انجام می دهد. بنابراین بحث ناهماهنگی میان دو نهاد منتفی است. هرجا پیش آمده مشکل ساز بوده است. آنچه اصل است این که مسئولان وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک با هم تعامل کنند.

وزیر ورزش و جوانان درباره احتمال بازگرداندن روسای برکنار شده فدراسیون های ورزشی که بنا به ادعای کمیته ملی المپیک خواسته کمیته بین المللی المپیک است، گفت: برگرداندن روسای برکنار شده براساس اساسنامه و قوانین کشور هم فدراسیون ها حرف خنده داری است! چرا که اتفاق جدیدی در ایران رخ نداده که بخواهیم به قبل برگردیم. این رویه سال هاست در ورزش ایران طق روال انجام می شود. ما اگر دنبال بهانه باشیم، بله می توانیم هر چیزی بگوییم تا انتخابات را برگزار نکنیم. اصلاح اساسنامه فدراسیون ها و برگرداندن روسای برکنار شده هیچ ارتباطی به انتخابات کمیته بین المللی المپیک ندارد!