آرشیو چهارشنبه ۱۴ فروردین ۱۳۹۲، شماره ۲۰۴۵۸
اخبار کشور
۲

اقامت نوروزی 73 میلیون گردشگر در کشور

رئیس ستاد تسهیلات سفرهای کشور از اقامت 73میلیون و 764 هزار و 587 نفر گردشگر در سراسر کشور از 28 اسفند تا 12 فروردین خبر داد.

منوچهر جهانیان در گفت وگو با فارس اظهار داشت: طبق آمار جمع بندی شده در ستاد تسهیلات سفرهای کشور از 28 اسفند ماه سال گذشته تا 12 فروردین ماه امسال 73 میلیون و 764 هزار و 587 نفر گردشگر در استانهای سراسر کشور اقامت داشته اند.

وی افزود: مقایسه این آمار با مدت مشابه در سال گذشته، رشد 34 درصدی را نشان می دهد.

جهانیان در طول ایام نوروز، استانهایی که بیشترین میزان اقامت شبانه گردشگران را داشته اند به ترتیب، مازندران، خراسان رضوی، هرمزگان، فارس و اصفهان اعلام کرد.

معاون گردشگری کشور درباره آمار اقامت مسافران در روز دوازدهم فروردین ماه نیز گفت: در این روز 4 میلیون و 506 هزار و 947 نفر اقامت شب، ثبت شده است که نسبت به مدت مشابه در سال قبل، رشد 5/29 درصدی را نشان می دهد.

جهانیان درباره آمار بازدید از موزه ها و کاخ موزه ها در روز دوازدهم فروردین ماه نیز اظهار داشت: در این روز به مناسبت روز جمهوری اسلامی، تمام موزه های سراسر کشور «رایگان» بود به همین دلیل آمارها تنها از 3جاذبه شاخص هر استان، جمع آوری شد که در مجموع 3 میلیون و 677 هزار و 165 نفر از این موزه ها بازدید کردند.

وی افزود: آمار بازدید از موزه ها در روز دوازدهم فروردین، رشد 100 درصدی در مقایسه با سال گذشته را نشان می دهد.

رئیس ستاد تسهیلات سفرهای کشور درباره بازدید از نمایشگاه ها و جشنواره ها در این روز هم گفت: یک میلیون و 351 هزار و 120 نفر از نمایشگاه ها و جشنواره های سراسر کشور بازدید کردند.