آرشیو شنبه ۱۷ فروردین ۱۳۹۲، شماره ۳۶۵۹
جامعه
۱۷

نگرانی وزارت بهداشت از مصرف بی رویه الکل های صنعتی

معاون دفتر سلامت اجتماعی، اعتیاد و روان وزارت بهداشت با ابراز نگرانی از مصرف بی رویه الکل های صنعتی در برخی موارد و عوارض ناشی از آن، از اقدامات انجام شده برای ایجاد هماهنگی با وزارت کشور به منظور کنترل تولید و عرضه الکل های صنعتی خبر داد.

علی نیک فرجام درباره مسمومیت ها و موارد منجر به فوت ناشی از مصرف و سوء مصرف الکل های صنعتی به ایسنا گفت: در این زمینه چند گزارش محدود منجر به فوت داشته ایم. از آنجا که الکل های صنعتی در بازار وجود دارد و در برخی موارد بی رویه استفاده شده و مصرف آنها نیز عوارضی ایجاد کرده است، درصدد هستیم تا با ایجاد هماهنگی با وزارت کشور، کنترل های لازم در این زمینه صورت گیرد.

نیک فرجام با اشاره به توافق های صورت گرفته با وزارت کشور به منظور برگزاری جلسات لازم با اصناف و سازمان غذا و دارو در زمینه تولیدات الکل های صنعتی، خاطرنشان کرد: بر این اساس بر مبنای نظرات کارشناسی سهمیه کارخانه های تولیدکننده الکل های صنعتی مشخص می شود تا الکل صنعتی در مغازه ها، سوپرمارکت ها و داروخانه ها تنها برای موارد خاص استفاده شود.

وی ادامه داد: مقرر شده نیاز کارخانه ها به الکل های صنعتی مشخص شده و بر آن مبنا برایشان سهمیه در نظر گرفته شود و با نظارت کارشناسان پایش شوند و خارج از چارچوب مربوط وارد بازار نشوند.

وی درباره علت موارد مسمومیت با الکل صنعتی گفت: به عنوان مثال گزارشی از دو دانشگاه علوم پزشکی کشور درباره مسمومیت با الکل ارائه شده است که علت آن ذکر نشده است.