آرشیو شنبه ۱۷ فروردین ۱۳۹۲، شماره ۵۳۳۳
صفحه اول
۱

بررسی روند ساخت یک فیلم بزرگ تاریخی در میزگرد روزنامه

«معلم» امضای تهیه فیلم کوروش را می خواهد

ظهر روز گذشته میزگرد فیلم «کوروش» با سناریویی برگرفته از زندگینامه «کوروش» یکی از امپراتورهای ایرانی در «روزنامه» برگزار شد. در این نشست «علی معلم» تهیه کننده فیلم، محمدرضا لطفی منتقد سینما و محمد نکونام تاریخ شناس حضور داشتند.

این فیلم که دو سال از نگارش فیلمنامه آن می گذرد، هنوز امضای نهایی شروع به ساخت آن از سوی مسئولان سینمایی کشور صادر نشده است و این در حالی است که تاکید مسئولان بر ساخت فیلم های فاخر بوده است.

علی معلم در این باره به گفت: فیلم کوروش تمام تدارکات ساخت آن حتی تا انتخاب بازیگران نقش های اولیه فیلم جز نقش کوروش و همسرش مدنظر و انتخاب قرار گرفته است. فیلمی که به حتم آیتم های برجسته یک فیلم فاخر را در بردارد و می تواند جواب کوبنده ای به سازندگان فیلم هایی از نوع «آرگو»، «300» و «انیمیشن پرسپولیس» و... را در برداشته باشد.

فیلمسازان هالیوودی مدتی است که برگرفته از غیر واقعیت ها از ایران فیلم می سازند که تنها برگرفته از بازی سیاسی است. در حالیکه با ادغام درست سیاست با هنر، می توانیم بهترین جواب ها را به سازندگان فیلم هایی اینچنین یاوه گویانه و پوچ تصویر از ایران بدهیم. وی معتقد است: ساخت فیلم «کوروش» یک ضرورت است و امید است امضای آغاز تایید ساخت این فیلم چنان زود ثبت شود که نام ثبت کننده آن در تاریخ برای همیشه نکو به جا بماند. اما چه کسی امضای شروع به ساخت این فیلم را با تهیه کنندگی علی معلم، کارگردانی و فیلمنامه نویسی مسعود جوزانی خواهد داد این کار به طور حتم نیکو حرکتی خواهد بود که در نخستین روز های سال 92 مردمان ایران را که ایران اسلامی را با اسلام و ایرانش عاشقانه دوست می دارند شاد خواهد کرد...

مشروح این میزگرد را در روزهای آتی در روزنامه خواهید خواند.