آرشیو سه‌شنبه ۲۰ فروردین ۱۳۹۲، شماره ۲۸۸۹
ورزش
۲۴

دور برگشت مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا

رئال در جهنم استانبول

دور برگشت مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا امشب با دو دیدار در حالی در شهرهای استانبول و دورتموند آغاز می شود که تکلیف تیم اسپانیایی روشن شده؛ اما مالاگا کار سختی در خانه دورتموند پیش رو خواهد داشت. در استانبول گالاتاسرای در حالی به مصاف رئال مادرید می رود که برای صعود از این مرحله به یک معجزه نیاز دارد.

شاگردان فاتح تریم در بازی رفت با سه گل برابر رئال مادرید شکست خوردند، اتفاق بد دیگر برای گالاتاسرای دو اخطاره شدن بوراک ایلماز، بهترین گلزن این فصل شان در بازی برابر رئال مادرید بود که باعث شد این مهاجم ترک بازی برگشت دو تیم را در جهنم استانبول از دست بدهد. ایلماز در کنار مسی و رونالدو با هشت گل عنوان بهترین گلزن این رقابت ها را در اختیار دارد، البته با توجه به نتیجه ای که در دیدار رفت رقم خورده این بازیکن احتمالافرصتی برای ادامه درخشش خود پیدا نخواهد کرد و یکی از دو غول فوتبال جهان این عنوان را تصاحب خواهند کرد. در بازی رفت شاگردان ژوزه مورینیو با سه گل کریستیانو رونالدو، کریم بنزما و گونسالو هیگواین، موفق شد به پیروزی ارزشمندی دست پیدا کنند.

دو تیم 12 سال قبل نیز با هم بازی کردند که رئالی ها با پیروزی در مجموع دو دیدار (سه بر صفر) توانستند راهی مرحله بعد شوند.

مالاگا – دورتموند

اما دیگر نماینده اسپانیا به اندازه رئال مادرید کار آسانی ندارد. مالاگا هرچند توانسته در بازی رفت در خانه دروازه اش را بسته نگه دارد؛ اما مقابل تیم هجومی و منظم دورتموند آن هم در وست فالن کار بسیار سختی دارد. دورتموند قصد دارد تا شگفتی مالاگا در لیگ قهرمانان را به اتمام برساند. دو تیم در بازی رفت در حالی به تساوی بدون گل رسیدند که دورتموند شانس های زیادی برای رسیدن به گل داشت. امید شاگردان پیگرینی می تواند زدن یک گل و دفاع بسته مقابل شاگردان کلوب باشد. دورتموند در مرحله گروهی توانست برابر رئال مادرید عملکرد خوبی داشته باشد و سرگروه شود.