آرشیو پنجشنبه ۲۲ فروردین ۱۳۹۲، شماره ۲۶۵۰
اقتصادی
۴

بدون تیتر

ارز مملکت را نباید صرف واردات گوجه فرنگی کرد| مهدی غضنفری وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: ارز کشور را نباید صرف واردات گوجه فرنگی کرد زیرا امکان تولید این کالاها در کشور وجود دارد. بخشی از تغییرات قیمت در تعطیلات عید ناشی از عدم نظارت و بازرسی نبود. برخی از محصولات کشاورزی باید به اندازه کافی در کشور تولید شود. اگر مثلاگوجه فرنگی به اندازه کافی در کشور تولید نشود نمی توانیم آن را ذخیره کنیم.

احتمال تصویب بخشی از دستور العمل خودرو| جمشید پژویان رییس شورای رقابت از احتمال تصویب بخشی از دستور العمل قیمت خودرو در جلسه هفته آینده این شورا خبر داد. در این جلسه اعضا به بررسی ابعادی از بازار خودرو پرداختند و در پایان مرکز ملی رقابت را به تهیه دستورالعمل قطعی تا پایان فروردین ماه مکلف کردند. در حال حاضر کارگروه شورا در حال بررسی است و درجلسه یکشنبه آینده احتمال دارد بخشی از دستورالعمل آماده و تصویب شود.

سوآپ نفت ایران مجددا متوقف شد| سوآپ نفت خام ایران برای چندین بار متوالی در دو سال اخیر برای انتقال نفت خام کشورهای حاشیه دریای خزر به خلیج فارس متوقف شد. از اواخر سال گذشته تاکنون سوآپ نفت خام ایران برای انتقال نفت کشورهای حاشیه دریای خزر به خلیج فارس برای چندین بار متوالی متوقف شده است. وزارت نفت هنوز درباره دلایل توقف سوآپ نفت خام اظهارنظری نکرده است.