آرشیو شنبه ۳۱ فروردین ۱۳۹۲، شماره ۳۶۷۰
اقتصاد
۴

واگذاری 316 شرکت دولتی در سال جاری

معاون سازمان خصوصی سازی با اشاره به برنامه واگذاری های سازمان خصوصی سازی برای سال 92 اظهار کرد: براساس برنامه پیشنهادی سازمان خصوصی سازی به مجلس و هیات واگذاری 151 شرکت گروه یک و 165 شرکت گروه دو در فهرست واگذاری قرار دارند.

ابوالقاسم شمسی جامخانه در گفت وگو با تسنیم افزود: هر سال تعدادی از شرکت های گروه دو در فهرست واگذاری قرار می گیرند تا بتوان آماده سازی آنها را انجام داد و سپس واگذار کنیم. در سال گذشته 64 شرکت گروه دو که عمدتا شرکت های گروه آبفای شهری و روستایی بود، یکپارچه سازی شد و در حال حاضر در مراحل پایانی به سر می برند.

وی گفت: امسال دو شرکت مهم دیگر نیز در فهرست واگذاری ها قرار دارد؛ باشگاه های استقلال و پرسپولیس.

معاون سازمان خصوصی سازی افزود: سال گذشته قول دادیم که تا اسفندماه کار پذیرش این دو شرکت را در فرابورس انجام دهیم که مشکلاتی درباره صورتجلسات مجامع آنها وجود داشت و این کار انجام نشد. اکنون این مشکل برطرف شده و در سال جدید با جدیت کار واگذاری استقلال و پرسپولیس را شروع کرده ایم و نیز با توجه به این که شرایط پرسپولیس برای واگذاری آماده تر است، بزودی این شرکت در فرابورس پذیرش خواهد شد و در مرحله بعدی نیز پذیرش استقلال را انجام خواهیم داد. شمسی جامخانه در مورد یکی از شرکت های زیرمجموعه نفتی که در فهرست پیشنهادی واگذاری گروه یک برای سال 92 قرار دارد، گفت: شرکت ملی حفاری ایران در فهرست واگذاری این گروه قرار دارد که از کل سهام آن 30 درصد متعلق به سهام عدالت است.