آرشیو دوشنبه ۲ اردیبهشت ۱۳۹۲، شماره ۲۶۵۸
اقتصادی
۴

بدون تیتر

ارز مبادلاتی برای تمام واردکنندگان گوشی| هر شرکتی که در مرکز مبادلات ارزی ثبت سفارش کرده باشد یا ارز مبادلاتی دریافت کرده یا به زودی دریافت خواهد کرد. این موضوع را رییس کارگروه گوشی تلفن همراه در مجمع عالی واردات اعلام و گفته که هر گونه خبر عدم تعلق ارز مبادلاتی به واردکنندگان گوشی تلفن همراه تکذیب می شود. مهدی عبقری گفت: چندی است که در رسانه ها درباره عدم تعلق ارز مبادلاتی به وارد کنندگان سخن گفته می شود در حالی که عرضه ارز مبادلاتی از اسفندماه گذشته شروع شده است.

افتتاح باند دوم بزرگراه آبادان- ماهشهر| خیرالله خادمی، معاون ساخت و توسعه راه ها و بزرگراه ها گفت: به زودی باند دوم بزرگراه آبادان- سربندر- ماهشهر به طول 75 کیلومتر با حضور یکی از مقامات عالیرتبه افتتاح می شود.

آمارهای دولت اشتغال| احمد توکلی، رییس پیشین مرکز پژوهش های مجلس با رد گزارش های دولتی گفت: بر خلاف آنچه که دولت ادعا می کند مشاهدات میدانی و شاخص های بین المللی حاکی از آن است که ایجاد اشتغال آن گونه که دولت ادعا می کند، نبوده است.نماینده تهران با اشاره به وضعیت کم سابقه اقتصاد ایران در دوره اخیر گفت: اگر قرار باشد اصلاحاتی صورت بگیرد باید برخی مسائل را بپذیریم.

صادرات 7/41 میلیارد دلاری کالا| رییس کل گمرک ایران گفت: 7/41 میلیارد دلار کالای سال گذشته از طریق گمرک به خارج از کشور صادر شده که نسبت به سال قبل خود کاهش محسوسی نیافته است. عباس معمار نژاد با بیان اینکه تحریم ها نتوانسته تاثیر زیادی در کاهش حجم صادرات از کشور داشته باشد، ادامه داد: تا سال 2014 محدودیت های تردد خودروهای سنگین از مرز باجگیران اعمال و وجود خواهد داشت.

مراقب کیفیت برنج پاکستانی باشید |رییس اتحادیه بنکداران مواد غذایی با تایید کاهش کیفیت برنج پاکستانی از کاهش استقبال مردم در استفاده از برنج پاکستانی خبر داد. قاسم علی حسنی افزود: برنج پاکستانی تنها در مناطق شرقی کشور همچون استان های خراسان شمالی، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، سیستان و بلوچستان و مقدار اندکی در استان کرمان استفاده می شود. وی در حالی این اظهارنظر را کرد که پایگاه اطلاع رسانی بیزینس ریکوردر در آخرین گزارش خود اعلام کرد برنج های پاکستانی کیفیت سال های قبل خود را از دست داده اند.