آرشیو چهارشنبه ۴ اردیبهشت ۱۳۹۲، شماره ۱۷۱۵
حوادث
۱۲

پنج قاره

6 کشته در سرقت از فروشگاه

گاردین: ماموران پلیس روسیه در جست‎وجوی مظنون سابقه‎داری هستند که پس از سرقت از فروشگاهی در شهر غربی این کشور، شش نفر را به ضرب گلوله کشت. این مرد پس از آنکه از فروشگاه لوازم شکار سرقت کرد، شش نفر را حین فرار به قتل رساند و سپس با خودرواش متواری شد. پلیس روسیه با بیان اینکه دو نفر از قربانیان این حادثه دانش آموز بودند، اعلام کرد: بررسی های اولیه نشان می‎دهد این مرد، خلافکار سابقه‎داری است و پس از آزادی از زندان دوباره دست به سرقت و قتل زده است. به گفته ماموران پلیس ناحیه مرزی اوکراین، این سارق آدمکش مدتی در حبس بوده است.

عملیات مشترک فرانسه و اسپانیا علیه آدم ربایان

الجزیره: باند آدم ربایی در عملیات مشترک پلیس فرانسه و اسپانیا متلاشی شد. ماموران پلیس دو کشور 16نفر از اعضای باند تبهکاری را دستگیر کرده اند. این گروه با ترفندهایی 21 تاجر را به محل برگزاری نشست های ساختگی کشانده و آنها را با تهدید اسلحه، گروگان گرفته بود. این باند تبهکار همچنین حدود چهارمیلیون دلار پول نقد و جواهرات از گروگانان اخاذی کرده بود.

«هرزه‎نگار» به دام افتاد

رویترز: پلیس نیکاراگوئه اعلام کرد: مرد متهم به هرزه‎نگاری و انتشار تصاویر غیراخلاقی از کودکان که تحت تعقیب پلیس فدرال آمریکا بود، دستگیر شد. بنا بر اعلام پلیس نیکاراگوئه، این مرد آمریکایی که نام وی در فهرست 10 متهم اصلی پرونده‎های هرزه نگاری در «اف بی آی» بود، پس از تعقیب وگریز طولانی بالاخره دستگیر شد. ماموران پلیس نیکاراگوئه اعلام کردند: این مرد یکی از معلمان سابق مدارس واشنگتن بود و پس از آنکه به دلیل ارتکاب این جرایم تحت تعقیب قرار گرفت با پاسپورت و گواهینامه رانندگی جعلی به نیکاراگوئه متواری شد. این معلم از سال 2008 میلادی و پس از آنکه در دوربین عکسبرداری اش تصاویر هرزه نگاری از کودکان پیدا شد، تحت تعقیب قرار گرفت.