آرشیو دوشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۲، شماره ۲۹۱۱
بانک و بیمه
۱۲

خبر

«دنیای اقتصاد» ارائه می دهد: پیام رسانی مالی در شرایط تحریم

استفاده از خدمات «سوئیفت» از اوایل دهه 60 میلادی آغاز شد و همزمان با رشد تجارت جهانی به سرعت رشد کرد. جرقه اولیه طرح ریزی «سوئیفت» به تصمیم 60 بانک اروپایی-آمریکایی برمی گردد که به این فکر افتادند چگونه می توان پیام های بین بانکی را به نحوی طرح ریزی و استاندارد کرد که اتوماسیون سیستم بانکی بین المللی را به همراه داشته باشد. در دسامبر سال 1967 هفت بانک طراز اول کشورهای آمریکا، اتریش، انگلستان، دانمارک، سوئیس، فرانسه و هلند مطالعه را شروع و در سال 1971، 73 بانک از این کشورها هزینه مطالعه را تقبل کردند. این مطالعه به همت گروهی از متخصصان و به مدت یک سال طول کشید و نتایج آن در سال 1972 ارائه شد. در نهایت در ماه مه 1973 سوئیفت با عضویت 239 بانک از 15 کشور در شهر La Hulpe در نزدیکی بروکسل پایتخت کشور بلژیک تاسیس شد. امروز، سوئیفت یکی از ارکان تجارت بین المللی محسوب می شود ورشد چشمگیر سوئیفت مرهون دارا بودن مزایای فراوان این سیستم برای بهره گیران در تسویه معاملات بین المللی است.

در این زمینه «دنیای اقتصاد» در تازه ترین کارگاه های آموزشی خود، دوره آموزشی «آشنایی با استاندارد پیام های سوئیفتی» را برگزار می کند. فواید و قابلیت های سوئیفت در بازارهای مالی، انواع گروه ها و حوزه های تعریف شده در سوئیفت، مکانیزم عملیات در سوئیفت، کاربرد پیام ها و استاندارد آنها در انتقال وجوه، ضمانتنامه های بانکی، قراردادهای اعتباری، نکات کلیدی و تفسیر فیلدهای اثرگذار در پیام های مالی و اعتباری از جمله سرفصل های آموزشی در این دوره است.

ضمن اینکه در این دوره آموزشی، به مخاطرات اساسی در شرایط تحریم و دقت مضاعف در پیام های اولیه پرداخته می شود.

مدرس این دوره آموزشی، آقای افشین خانی است و هفدهم اردیبهشت ماه این دوره برگزار می شود. ثبت نام برای این دوره آموزشی، امروز به پایان می رسد و علاقه مندان می توانند برای حضور در این کلاس با شماره تلفن 87762430-2 تماس بگیرند.

تغییر رییس پژوهشکده بیمه

خبرگزاری فارس- با حکم رییس کل بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران، «سید احمد قاسمی» رییس پژوهشکده بیمه شد. پیش از این غدیر مهدوی از مهر ماه 1390به عنوان سرپرست پژوهشکده بیمه مشغول به کار بود.