آرشیو دوشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۲، شماره ۲۹۱۷
بازار دیجیتال
۲۶
نورسیده

ارزان ترین تبلت جهان به ارزان ترین فبلت دنیا تبدیل می شود

دنیای اقتصاد- شرکت هندی DataWind که به خاطر طراحی و تولید ارزان قیمت ترین تبلت های جهان در بازار شناخته می شود در یک ماه اخیر 100 هزار تبلت 40 دلاری خودش را به موسسه فناوری هند فروخت.

در حالی که استقبال از این تبلت ارزان قیمت رو به افزایش است، این شرکت حالابه دنبال تولید نسخه دیگری از محصولات خود با نام Aakash 3 است. محصول جدید DataWind در واقع یک ارتقای قابل توجه را با خودش دارد. این محصول که با نام Aakash 3 قرار است وارد بازار شود، مجهز به اسلات سیم کارت بوده و می تواند مستقیما به شبکه های تلفن همراه متصل شود.

این شرکت هندی می خواهد با اضافه کردن رایگان این ویژگی به محصول جدیدش، علاوه بر فراهم کردن امکان استفاده از این محصول به عنوان یک موبایل هوشمند، امکانات لازم برای اتصال به اینترنت در همه جا را برای کاربران خودش ارائه می کند. این محصول در واقع به خاطر قابلیت ها و قیمت ارزان و مناسبش می تواند مقدمه ای برای ایجاد یک انقلاب اینترنتی در هندوستان را فراهم کند.

در واقع دستگاه های ارزان قیمت با قابلیت اتصال به شبکه، تنها راه افزایش سهم این کمپانی از بازار هند و البته بسیاری از نقاط دیگر دنیا است. طبق گزارشی که اخیرا در رابطه با میزان استفاده از مرورگر اپرا مینی منتشر شده است، از 10 گوشی که بیشترین استفاده را از این مرورگر داشته اند، 9 مورد محصولات ارزان قیمت سامسونگ با قیمتی کمتر از 10 هزار روپیه یا 185 دلار بوده اند. البته این قیمت هنوز هم بالاست و شرکت هایی مانند Micromax و Karbonn با ارائه محصولاتی با قیمت کمتر از 100 دلار، به سرعت در حال افزایش سهم خود در بازار کشورهایی مانند هند هستند.

دولت هند تصمیم دارد تا با اختصاص بودجه ای کمکی به Aakaash 2 برای اهداف آموزشی و توسعه دهنده، آن را به قیمت 20 دلار به فروش برساند. این تبلت سخت افزاری خوبی داشته و علاوه بر پورت USB و اسلات MicroSD، دارای دوربین هم هست. حالااین تبلت با افزوده شدن امکان ارتباطی موبایل قرار است به Aakaash 3 تبدیل شود که با پشتیبانی دولت هند از آن می تواند به ارزان قیمت ترین فبلت دنیا تبدیل شود.