آرشیو سه‌شنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۲، شماره ۲۹۱۸
خبر
۸

سایه روشن

کامران نجف زاده مجری مناظره های انتخاباتی می شود؟

ایلنا نوشت: کامران نجف زاده خبرنگار و مجری تلویزیون، مجری مناظره های کاندیداها در شبکه سه خواهد بود. بر اساس اعلام صدا و سیما هر یک از نامزدها علاوه بر شبکه های تعیین شده فرصت دارند در شبکه سه سیما نیز حضور یابند و به مدت یک ساعت به سوالات جوانان پاسخ دهند.

ادعای کیهان درباره دلایل حمایت خاتمی از هاشمی

حسین شریعتمداری، مدیرمسوول روزنامه کیهان در سرمقاله دیروز این روزنامه با ادعای مطلع بودن از یک خبر نوشت: به خبری اشاره می کنیم که می دانیم جناب هاشمی رفسنجانی می تواند با تحقیق و بررسی دقیق از صحت آن اطمینان حاصل کند. تحقیق در این زمینه برای ایشان دشوار نیست.

آقای خاتمی بعد از اصرار آقای هاشمی برای کاندیدا شدن به چند تن از افراد بسیار نزدیک خود می گوید: آقای رفسنجانی می داند که شورای نگهبان صلاحیت مرا رد می کند و قصد دارد بعد از رد صلاحیت من، بدون آنکه هزینه ای پرداخته باشد، آرای اصلاح طلبان را به صندوق کاندیدای تحت فرمان خود منتقل کند. خاتمی می گوید: نامزد مورد نظر او هم رای نمی آورد؛ ولی شکست وی به حساب هاشمی نوشته نمی شود و هاشمی می تواند کماکان منتقد شرایط کنونی باقی بماند بی آنکه جایگاه خود را به رای مردم گذاشته باشد.

شریعتمداری در ادامه ادعا کرد: در همین حال و هوا، جلسه ای در «...» تشکیل می شود. در این جلسه آقای «م» پیشنهاد می کند می توانیم با این توضیح- بخوانید ترفند و توجیه- که خرابکاری های احمدی نژاد باعث رویگردانی مردم از ایشان شده است و فرصت برای نامزدی آقای هاشمی فراهم است و... توافق هاشمی را برای کاندیداتوری جلب کنیم و تاکید می کند که اگرچه آقای هاشمی فاقد پایگاه مردمی است و شکست می خورد، ولی این شکست به حساب اصلاح طلبان نوشته نمی شود، چراکه هیچ کس هاشمی را اصلاح طلب نمی داند! و سابقه همراهی او با نظام را فراموش نمی کند. در پی همین تصمیم است که از یکسو آقای خاتمی روی نامزدی آقای هاشمی اصرار می ورزد و سخن «کاش هاشمی می آمد» او در رسانه های داخلی و خارجی بازتاب گسترده داده می شود.