آرشیو سه‌شنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۲، شماره ۲۹۱۸
فرهنگ و هنر
۳۲

تعداد نامزدها بیشتر از پنج نفر باشد ساختار مناظره ها تغییر می کند

مدیر کل روابط عمومی سیما اعلام کرد: در صورتی که تعداد نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری بیشتر از پنج نفر باشد، ساختار مناظره ها نسبت به سال 88 تغییر می کند.

سیدتقی سهرابی مدیرکل روابط عمومی صدا و سیما درباره سرنوشت پخش مناظره های انتخاباتی از تلویزیون به خبرگزاری مهر گفت: اگر تعداد نامزدها زیاد باشد، امکان برگزاری مناظره به شکل قبلی وجود ندارد؛ چراکه ما محدودیت زمان داریم.

وی افزود: همانطور که پیش بینی کرده بودیم و شب گذشته در بخش های خبری سیاسی تلویزیون اعلام شد، اگر تعداد کاندیداها کمتر از پنج نفر باشد امکان مناظره وجود دارد اما اگر تعداد بیشتر باشد باید ساختار مناظره ها تغییر پیدا کند و به شکل دیگری عرضه شود.

مدیر کل روابط عمومی صدا و سیما یادآور شد: برنامه های سازمان صدا و سیما در بحث انتخابات منعطف بوده و آمادگی هر اتفاقی در این حوزه را داریم. البته ستاد انتخابات متناسب با تعداد نامزدها برنامه ریزی می کند.

بر اساس تصمیمات ستاد انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری در صدا وسیما هر یک از نامزدها فرصت دارند 420 دقیقه از طریق تلویزیون و 216 دقیقه از طریق رادیو با مردم سخن بگویند. طبق این برنامه ریزی هریک از نامزدها فرصت می یابند دو مستند سی دقیقه ای از شبکه یک برای معرفی خود پخش کنند.

حضور در بخش گفت وگوی ویژه خبری شبکه دو سیما به مدت 45 دقیقه و پاسخ به سوالات جوانان به مدت یک ساعت در شبکه سه سیما از دیگر امکانات تبلیغی نامزدها در رسانه ملی است.

نامزدها همچنین در نشستی تخصصی در شبکه چهار سیما با کارشناسان به مدت 45 دقیقه فرصت تبلیغ برنامه ها و دفاع از آن را دارند.