آرشیو سه‌شنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۲، شماره ۲۹۱۸
بورس - جهان
۱۱

کاهش قیمت طلابرای سومین روز متوالی

گروه بورس جهانی- طلابرای سومین روز کاری متوالی در بازارهای جهانی، با افت 4 دلاری روبه رو،1432/80 دلار در هر اونس معامله شد.

به گزارش بلومبرگ، با شروع به کار بازارهای جهانی، قیمت طلا، دیروز برای سومین روز متوالی کاری با کاهش روبه رو شد. این کاهش ها طولانی ترین افت قیمتی این فلز گرانبها از ماه آوریل را به خود اختصاص داده است.

در ساعات ابتدایی دیروز، معاملات لحظه ای طلا3/1 درصد کاهش یافت و هر اونس طلابه 1430 دلار و 38 سنت رسید. اما در نهایت هر اونس طلادر بازارهای جهانی با کاهش نسبت به روز جمعه 1432 دلار و 80 سنت معامله شد. بر اساس این گزارش، افزایش شاخص بورس های جهان به دنبال افزایش امیدواری ها نسبت به بهبود وضعیت اقتصادی جهان، به همراه افزایش ارزش دلار، عوامل اصلی کاهش قیمت طلاعنوان شده است.

به نوشته بلومبرگ، ارزش دلار در برابر ین ژاپن به بالاترین رقم طی 4 سال گذشته رسیده است. در سال جاری میلادی به علت سیاست های پولی بی سابقه بانک مرکزی ژاپن، ارزش ین در برابر دلار 15 درصد کاهش یافته است. قیمت این فلز زرد در روزجمعه با سقوط 32 دلاری به پایین ترین رقم طی 2 هفته گذشته رسید.

هر اونس طلادر پایان معاملات هفته گذشته به 1436 دلار و 60 سنت کاهش یافت. قیمت طلااز ابتدای سال جاری میلادی 12 درصد کاهش یافته و ماه گذشته شاهد سقوط 250 دلاری بوده است که تاکنون تنها حدود 100 دلار از این رقم جبران شده است. قیمت طلادر اواسط آوریل به 1332 دلار در هر اونس رسیده بود. دویچه بانک آلمان در جدیدترین گزارش خود، قیمت 1533 دلاری را برای طلادر سال 2013 پیش بینی کرده که نسبت به پیش بینی پیشین این بانک بیش از 100 دلار کمتر است.