آرشیو شنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۲، شماره ۱۷۳۵
حوادث
۱۲

پنج قاره

گردباد مرگبار در تگزاس

رویترز: شش نفر بر اثر وزش گردبادی سهمگین در ایالت تگزاس در آمریکا کشته و بیش از یکصد نفر زخمی شدند. وزش این گردباد همچنین سبب ویرانی 120 واحد مسکونی در شهر گرانبری در ناحیه هود در ایالت تگزاس شده است. این گردباد روز پنجشنبه تگزاس را درنوردید. در همین حال وزارت امور شهری و کمیته ملی کاهش فجایع چین اعلام کرد در آخرین توفان در جنوب این کشور 33 نفر کشته و 12 نفر مفقود شدند.

اعضای بدن دختر انگلیسی در هند ناپدید شد

گاردین: خانواده دختری انگلیسی خواستار پیگیری موضوع ناپدید شدن برخی از اعضای بدن دخترشان پس از فوت وی شدند. این دختر هشت ساله چند ثانیه پس از آنکه طی تزریق ماده ای در یکی از بیمارستان های هند فوت و سپس به زادگاهش در انگلیس منتقل شد اما برخی از اعضای بدن او ناپدید شده است. مادر این دختر گفت: تمامی اعضای اصلی بدن دخترم به غیر از چشم هایش مفقود شده است. برداشتن اعضای بدن جسد در هند امری رایج است و شواهد کافی در مورد آن که اعضای بدن این دختر فروخته شده باشد، وجود ندارد.

سرکرده خانواده ای مافیایی تسلیم پلیس شد

رویترز: یکی از سرکردگان مافیای منطقه کالابریای ایتالیا خود را تسلیم نیروهای پلیس کرد. جوزپه پچه پیش تر به طور غیابی محاکمه و به 16سال زندان محکوم شده بود. او از سه سال پیش تحت تعقیب بود. پلیس پس از بازداشت برادر وی و نیز دستیاران و همسرش در هفته گذشته، حلقه محاصره را دور او تنگ تر کرده بود. جوزپه پچه از مسوولان اصلی قاچاق موادمخدر به ویژه کوکایین بود. به گفته بازرسان ایتالیایی، این خانواده مافیایی، ده هامیلیاردیورو از طریق قاچاق مواد مخدر به دست آورده بود و پولشویی می کرد.

دستگیری سارق بانک سوییس

واحدمرکزی خبر: پلیس تایلند مرد42ساله ای را در ارتباط با سرقت از بانکی در سوییس بازداشت کرد. یکی از مقامات پلیس تایلند گفت: او عضو گروهی تبهکار بود که در ماه مارس در جریان سرقت از بانک در سوییس حضور داشت و پس از سرقت به تایلند متواری شد.