آرشیو سه‌شنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۲، شماره ۵۳۷۱
ورزشی
۳۰
گفت وگوی ویژه

احسان حدادی: طلای برزیل را می خواهم

احسان حدادی بعد از سال ها تلاش در سن 29 سالگی مدال نقره پرتاب دیسک بازی های المپیک 2012 لندن را به دست آورد و در دو و میدانی تاریخ ساز شد. او حالاسخت مشغول تمرین است هر چند که هنوز در تإمین هزینه های خود با مشکلات جدی مواجه است. وی در گفت وگو با به سوالات متعدد پاسخ داد:

قبلاگفتی می خواهی تا 40 سالگی پرتاب کنی، با نبود اسپانسرهای خوب آیا این خواسته شما عملی خواهد شد؟

با نبود اسپانسرها و تحریم ها شرایط برایم سخت شده است. به خصوص که اسپانسرهای خارجی نمی توانند از من حمایت مالی کنند اما من تلاش خود را می کنم. اگر شرایط خیلی سخت شد ترجیح می دهم فقط در رقابت های جایزه بزرگ شرکت کنم.

آرزوی هر ورزشکار رسیدن به المپیک است و شما با 2بار حضور در این بازی ها به نشان نقره دست یافتید، آرزوی بعدی شما چیست؟

من به دنبال مدال طلای المپیک 2016 برزیل هستم. هرچند شرایط مساعد نیست ولی من مصمم هستم به این عنوان دست یابم.

چرا فقط با «کیم بوخونسوف» مربی 82 ساله تمرین می کنی؟ حسی که بین شما در این مدت 6 ساله به وجود آمده آیا استاد و شاگردی است یا فراتر از آن شده است؟

من 7-6 سال است که با وی تمرین کرده ام. خیلی ها گفتند که او پیر است و دارد با احسان چه می کند. ولی من به او علاقه و کارش را قبول دارم. او بود که به من کمک کرد به مدال نقره المپیک دست یابم. حس من به او فراتر از استاد و شاگردی است. من او را دوست داشتم که خواستم با او تمرین کنم.

می گویند پدر احسان حدادی متمول است و او را حمایت کرده است اگر وضع مالی پدرت خوب نبود، آیا باز هم در ورزش موفق می شدی؟

خب. شرایط سخت تر می شد. من از حمایت های آن ها ممنونم اما دیگر نمی توانم روی حمایت های پدرم حساب کنم.

او دارد برای خودش. حتی او باز هم بخواهد مرا حمایت کند من قبول نمی کنم پس وظیفه مسئولان که باید قهرمانان را حمایت کنند، کجا رفته است؟! من با هزینه شخصی ام که 37 هزار دلار شد رفتم امریکا و فقط بخشی از این مبلغ را پرداخت کرده اند. آیا حمایت از یک قهرمان ملی این گونه است؟!