آرشیو سه‌شنبه ۷ خرداد ۱۳۹۲، شماره ۵۳۷۷
صفحه آخر
۳۲

علیرغم انتظار مخاطبان جشنواره کن؛ فیلم اصغر فرهادی فقط جایزه بازیگری گرفت

اسپیلبرگ بر خلاف پیش بینی ها عمل کرد

هیات داوران جشنواره فیلم کن برگزیدگان شصت وششمین دوره را معرفی کرد و به فیلم جدید اصغر فرهادی تنها یک جایزه بازیگری اختصاص یافت.

به گزارش در حالی که اکثر نشریات سینمایی و منتقدان پیش بینی می کردند که در این دوره جایزه بهترین فیلم به «گذشته» فرهادی یا «درون للوین دیویس» اثر برادران کوئن تعلق بگیرد استیون اسپیلبرگ رئیس هیات داوران نام «آبی گرمترین رنگ است» ساخته عبداللطیف کشیشی را به عنوان برنده نخل طلای کن اعلام کرد. فیلمی که به دور از ارزش های اخلاقی درباره روابط همجنس گرایان است.

بر اساس این گزارش جایزه بهترین بازیگر زن به برنیس بژو بازیگر فیلم «گذشته» تعلق گرفت. او در این فیلم نقش مقابل علی مصفا را به عنوان همسر سابق فرانسوی او برعهده داشت. جایزه بزرگ هیات داوران جشنواره کن به فیلم «درون للوین دیویس» به کارگردانی برادران «کوئن» رسید، در حالی که جایزه ویژه هیات داوران بخش رقابتی نیز به فیلم «مثل پدر، مثل پسر» ساخت «کوره را هیروکازو» اعطا شد. در بخش بهترین کارگردانی «آمات اسکالانته» برای فیلم «هلی» و در بخش بهترین فیلمنامه «تیان ژودینگ» برای فیلم «نشانی» موفق به دریافت جایزه شدند.

جایزه بهترین بازیگر مرد امسال هم به «بروس درن» برای نقش آفرینی در فیلم «نبراسکا» ساخته السکاندر پاین اهدا شد.

همچنین دوربین طلای کن که هر ساله به بهترین فیلم اول بلند اهدا می شود، امسال به فیلم «llo llo» به کارگردانی «آنتونی چن» رسید.

فیلم «گذشته» کار جدید اصغر فرهادی دو روز قبل جایزه کلیسای جهانی را در کن دریافت کرده بود.

از نکات جالب توجه مراسم اختتامیه جشنواره کن برگزاری مراسم فقط در نیم ساعت بود.