آرشیو سه‌شنبه ۷ خرداد ۱۳۹۲، شماره ۵۳۷۷
صفحه آخر
۳۲

اخبار کوتاه

فیلم صمدی

یدالله صمدی کارگردان کهنه کار سینمای ایران که مجموعه تلویزیونی هفت سین وی در ایام نوروز از صدا و سیما پخش شد به تازگی از آماده سازی فیلمنامه ای باعنوان «پدر آن دیگری» خبر داده است. او گفته: قصد دارم در آینده نزدیک این فیلم را بسازم و «پدر آن دیگری» اقتباسی است از یک رمان که فضای کودکانه و اجتماعی دارد. صمدی در هفدهمین دوره و همچنین در سی امین دوره جشنواره بین المللی فیلم فجر، داوری بخش مسابقه سینمای ایران را عهده دار بود.

مخاطبان گیوا

شاهرخ گیوا داستان نویس درباره دلایل استقبال مخاطبان کتاب از ادبیات ترجمه گفته: شاید دلیل استقبال از ادبیات ترجمه این باشد که چند سالی است به کارهای ایرانی سخت گرفته می شود، این کارها دچار ممیزی می شوند و آثار درست و درمان منتشر نمی شوند و همین سبب شده مردم به ترجمه پناه ببرند. او ادامه داده: وقتی کار خوبی منتشر نشود، شاید مخاطب به سوی کتاب هایی برود که فکر می کند جوابش را پس داده است. ناشر هم از کارهای ترجمه استقبال می کند، چون حق تالیف کمتری برای چاپ آن ها می پردازد.

کارگردانی حسینی

شهاب حسینی از بازیگران سینما این روزها قصد دارد به جمع کارگردانان فیلم های سینمایی پیوسته و نخستین فیلمش را با مضمونی طنز و فلسفی مقابل دوربین ببرد. او این فیلم سینمایی را با فیلمنامه ای از دکتر «محمدهادی کریمی» خواهد ساخت. قرار بود این فیلم به تهیه کنندگی «حسن دادخواه» ساخته شود، اما فعلاهمکاری دادخواه با این پروژه منتفی شده است. نخستین تجربه کارگردانی شهاب حسینی در عرصه سینما یک طنز سیاسی خواهد بود.

گلایه شریفیان

محسن شریفیان سرپرست گروه لیان با گلایه از برخی مسئولان درباره اجازه نداشتن گروهش برای اجرا در بوشهر گفته: گروه ما در شهر خود اجازه تمرین ندارد چه برسد به اجرای کنسرت، چرا که اداره ارشاد این اجازه را نمی دهد. وی توضیح داده: گروه ما چند سال است به جشنواره فجر دعوت می شود و همواره نامه مرکز موسیقی مبنی بر حمایت از این گروه و اعزام آن به جشنواره، به اداره ارشاد بوشهر نوشته می شود اما اداره ارشاد بوشهر نه تنها از ما حمایت نمی کند بلکه از فعالیت ما در استان نیز جلوگیری می کند.