آرشیو سه‌شنبه ۷ خرداد ۱۳۹۲، شماره ۵۳۷۷
جامعه
۴

دستور فرمانده ناجا برای ورود راهور به موضوع امنیت اخلاقی!

فرمانده ناجا گفت: پلیس راهور نباید عنصر بی تفاوت در بحث امنیت اخلاقی باشد و فقط به علت تخصصی کردن کارها در پلیس و ایجاد پلیس خاص در بحث امنیت اخلاقی، با جرم مشهود برخورد نکند. از سویی متخلفان نباید احساس کنند ماموران راهور محدودیت در برخورد دارند و فقط با جرایم رانندگی برخورد می کنند. سردار اسماعیل احمدی مقدم با بیان این مطلب تاکید کرد: برخورد با هنجارشکنی، بی نزاکتی، مزاحمت نوامیس، کشف حجاب، آلودگی صوتی و غیره در صورتی که مامور پلیس راهور حضور داشته باشد، باید انجام شود و زمانی که می بینیم فردی در این مسائل جریح است، مامور راهور باید وی را متوقف کرده و به بخش مربوطه ارجاع دهد.وی افزود: متخلفان نباید احساس کنند ماموران راهور محدودیت در برخورد دارند و فقط با جرایم رانندگی برخورد می کنند.

فرمانده ناجا به مثال دیگری در این زمینه اشاره و اظهار کرد: این که مثلا عده ای سی دی فروش سر چهارراه ها در کنار ماموران راهنمایی و رانندگی نسبت به فروش فیلم های غیرمجاز و مستهجن اقدام کنند و مامور راهور فقط نظاره گر باشد به هیچ عنوان درست نیست، بلکه باید جلوی این افراد گرفته شود و ماموران پلیس راهور آن ها را به کلانتری تحویل دهند.

احمدی مقدم یادآور شد: در این زمینه نباید گرفتار افراط و تفریط شویم یا به گونه ای شود که ماموران راهور از ماموریت های اصلی خود دور بمانند.