آرشیو سه‌شنبه ۷ خرداد ۱۳۹۲، شماره ۵۳۷۷
ورزشی
۳۰
گفت وگوی ویژه

کائیدی: برای رقابت های جهانی آماده می شوم

محسن کائیدی که ملی پوش تیم دوومیدانی جانبازان و معلولین است موفق شد در رقابت های پارالمپیک لندن دو نشان با ارزش طلاو نقره در ماده های پرتاب نیزه و دیسک به دست آورد. وی که در اولین حضور برون مرزی اش در مسابقات فسپیک مالزی دو نشان برنز پرتاب دیسک و وزنه را بر گردن آویخت تاکنون افتخارات زیادی برای کشور کسب کرده است.گفت و گو با این قهرمان پارالمپیکی خواندنی است:

چطور به فعالیت های ورزشی روی آوردید؟

15 ساله بودم که به تشویق الیاسی، رئیس هیات ورزش های جانبازان و معلولین استان لرستان، وارد ورزش شدم. در ابتدا بسکتبال با ویلچر کار می کردم و بعد از دو سال به رشته دوومیدانی و ماده های پرتابی علاقه مند شدم و زیر نظر مصطفی بهرامی تمرین کردم و با نشان دادن توانایی ام در مسابقات قهرمانی کشور و جوانان و کسب عنوان اول برای حضور در اردوهای تیم ملی از من دعوت شد.

شما پس از رقابت های گوانگجو کلاس ورزشی خود را تغییر دادید، دلیل این کارتان چه بود؟

تا سال 2010 و مسابقات گوانگجو، در کلاسی مسابقه می دادم که رقیبانم می توانستند به صورت ایستاده پرتاب کنند، این برای حریفان به عنوان امتیاز محسوب می شد و رقابت را برای من در این کلاس سخت تر کرده بود. اما بعد از این مسابقات، تلاش برای تغییر کلاس ورزشی من آغاز شد و من به کلاس پرتابگران نشسته منتقل شدم و این مساله باعث شد بتوانم بهتر عمل کرده و رکوردهای جدیدی ثبت کنم.

پس از پارالمپیک لندن در چه رقابت هایی حاضر شده اید و چه مسابقاتی را پیش رو دارید؟

بعد از لندن دو ماه استراحت کردم و پس از آن مجددا زیر نظر بهرامی تمرینات خود را از سر گرفتم و تمرینات بدنسازی را نیز به صورت شخصی انجام می دهم تا برای مسابقات جهانی فرانسه که تیرماه برگزار می شود، به آمادگی کامل برسم.