آرشیو سه‌شنبه ۷ خرداد ۱۳۹۲، شماره ۵۳۷۷
تجارت و تولید
۷
آمار

تحقق 5/91 درصدی اهداف کمی صادرات

رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران از تحقق 5/91 درصدی اهداف کمی صادرات غیرنفتی در سال گذشته خبر داد و گفت: عملکرد صادرات گروه های کالایی مشتمل بر پتروشیمی، صنعت، معدن، کشاورزی، فرش و صنایع دستی در سال 91 افزون بر 5/32 میلیارد دلار است.

حمید صافدل عنوان کرد: میزان صادرات غیرنفتی در سال گذشته با احتساب 9/8 میلیارد دلار میعانات گازی 4/41 میلیارد دلار شده است. وی گفت: در میان گروه های صادراتی، گروه صنعت با عملکرد صادرات 8/14 میلیارد دلاری و فرش و صنایع دستی با عملکردی معادل 5/0 میلیارد دلار به ترتیب بیشترین و کمترین ارزش صادرات را در مدت مذکور به خود اختصاص داده اند.

به گفته معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در توسعه روابط اقتصادی، در میان گروه های کالایی یاد شده از یک سو گروه معدن با 121 درصد، صنعت با 101 درصد، کشاورزی با 84 درصد، پتروشیمی با 81 درصد و گروه فرش و صنایع دستی با 56 درصد تحقق نسبت به اهداف سال 91 به ترتیب در رتبه اول تا پنجم میزان تحقق اهداف کمی صادرات غیرنفتی کشور قرار گرفته اند.

صافدل تصریح کرد: سهم صنعت از عملکرد صادرات کشور در سال گذشته 45 درصد، پتروشیمی 31 درصد، کشاورزی 13 درصد، معدن 9 درصد و فرش و صنایع دستی 2 درصد بوده است.