آرشیو سه‌شنبه ۷ خرداد ۱۳۹۲، شماره ۵۳۷۷
ایران شوک
۲۱

دوستی های زنانه برای دزدی از بچه ها

زن شیادی با خانواده هایی که برای تفریح به پارک ها رفته بودند، طرح دوستی می ریخت، تا طلای دختر بچه هایشان را بدزدد.

سرهنگ حسین اسدی سرکلانتر پنجم پلیس پایتخت از دستگیری این زن شیاد که اقدام به سرقت طلاجات کودکان می کرد، خبر داد.

وی در ادامه افزود: چندی پیش در پی مراجعه گروهی در شهرک ولیعصر (عج) تهران مبنی بر این که زنی 30ساله در سطح پارک های منطقه با طرح دوستی با خانواده هایی که برای تفریح به پارک ها می روند دختربچه های آنان را شناسایی کرده در صورت داشتن زیورآلاتی نظیر گوشواره، النگو و یا دستبند طلا، کودکان را فریب داده و به دور از چشمان والدین در فرصتی مناسب اقدام به سرقت طلاجات دختربچه ها می کند، پرونده ای در این رابطه تشکیل و بلافاصله در دستور کار ماموران معاونت تجسس کلانتری ولیعصر قرار گرفت.

سرهنگ اسدی اضافه کرد: پس از تشکیل پرونده، اکیپی از کارآگا هان زبده این معاونت مسئولیت رسیدگی به موضوع را برعهده گرفتند. ماموران در نخستین گام از رسیدگی به پرونده تعدادی از شکات را به کلانتری دعوت و از آنان تحقیق کردند. در تحقیقات پلیسی مشخصات ظاهری سارق که زنی 30 ساله، سیاه چهره، لاغراندام و قد کوتاه بود اخذ شد و در اختیار واحد های گشتی و ماموران گشت نامحسوس کلانتری قرار گرفت.

با به دست آمدن مشخصات ظاهری متهم، تلاش برای دستگیری وی آغاز شد تا این که یکی از واحد های گشتی موفق شد ساعت 12 ظهر روز یکشنبه متهم را که در حال پرسه زنی در پارک قائم بود، دستگیر کند.

اسدی اظهار داشت: متهم پس از دستگیری بلافاصله به کلانتری منتقل شد و تحت بازجویی های فنی و پلیسی قرار گرفت. در خلال تحقیقات پلیسی و در بررسی سیستم فایلر پرو آگاهی مشخص شد متهم که «مریم» نام دارد سابقه دار بوده و در سال1391 نیز به اتهام سرقت گوشواره دختر بچه ها در خیابان فرشته -شمال تهران-توسط کارآگا هان پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران دستگیر شده است.

سرکلانتر پنجم پلیس پایتخت در پایان با اشاره به این که متهم از سوی شکات شناسایی شده و خود نیز به جرمش اعتراف کرده و چندین قطعه طلاجات کودکان نیز از وی کشف شده است، خاطرنشان کرد: این زن شیاد برای تحقیقات بیشتر و کشف سایر جرایمش و شناسایی سایر مالباختگان در اختیار کارآگا هان پایگاه پنجم پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ قرار گرفت.