آرشیو سه‌شنبه ۷ خرداد ۱۳۹۲، شماره ۵۳۷۷
آتیه
۲۰

صدای مردم

ستون صدای مردم با هدف آشنایی، اطلاع رسانی و بیان مشکلات و مسائل بیمه شدگان (کارگران، کارکنان دولت،تعاون گران، بازنشستگان، مددجویان و...) راه اندازی شده است و خوانندگان گرامی می توانند روزانه سوالات خود را در زمینه های اعلام شده از طریق شماره 84711365 از ساعت 14 تا 16 مطرح کرده و در شماره های بعدی روزنامه پاسخ های خود را دریافت نمایند.

آیا شوهر در صورت فوت همسر حق دریافت حقوق وظیفه بابت همسر را دارد؟

براساس قانون شوهر در صورتی که علیل و از کار افتاده و تحت کفالت همسر متوفای خود بوده باشد حق دریافت حقوق وظیفه را خواهد داشت. البته درخصوص ازکارافتادگی باید گواهی رای کمیسیون پزشکی را ارائه کند. همچنین داشتن دفترچه درمانی از ناحیه زوجه یا گواهی مراجع قضایی درخصوص تحت کفالت بودن شوهر جهت برقراری حقوق وظیفه ضروری است.

فرزندان متوفی از چه سنی شخصا حق دریافت حقوق وظیفه را دارند؟

براساس مقررات بانکی جهت افتتاح حساب و دریافت و پرداخت وجه داشتن 18 سال تمام الزامی است بنابراین حقوق وظیفه فرزندان متوفی تا سن مذکور و قانونی توسط ولی قهری یا قیم وی دریافت می شود و از پایان 18 سالگی شخصا حق دریافت حقوق از طریق بانک یا وکیل خود را دارد. البته اگر قبل از 18 سالگی از دادگاه حکم رشد دریافت کند و شخصا مبادرت به افتتاح حساب و دریافت از آن نماید.

ما 300 نفر از بیمه شدگان اختیاری هستیم که حق بیمه سه ماهه خود را طبق قرارداد پرداخت کردیم. اما متاسفانه به دلیل عملکرد ضعیف بانک تجارت شعبه فلکه سوم تهرانپارس پول های واریزی دوباره به حساب ما عودت داده شده است بی آن که خودمان اطلاع داشته باشیم. حال قرارداد بیمه ای ما با مشکل مواجه شده و بانک و شعبه 24 تامین اجتماعی نیز هیچ مسئولیتی را در این خصوص قبول نمی کند. لذا درخواست داریم مدیرکل تامین اجتماعی شرق تهران نسبت به رفع مشکل مساعدت های لازم را انجام دهد.

قطعا با توجه به سیاست های حمایتی مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در راستای صیانت از حقوق بیمه شدگان به طور حتم درخواست شما مورد توجه قرار خواهد گرفت.