آرشیو دوشنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۲، شماره ۲۹۳۵
استان ها
۲۳

از گوشه و کنار

تکمیل زیرساخت های مسکن مهراردبیل در اولویت

دنیای اقتصاد- اردبیل – مهدی حسین نژاد: مدیرعامل آب و فاضلاب شهری استان اردبیل گفت:

تکمیل زیرساخت های مسکن مهر به ویژه در بخش آب و فاضلاب جزو اولویت های اصلی است که تلاش می کنیم تا پایان امسال همه این تعهدات را جامه عمل بپوشانیم.

عبدالحسین حسن زاده افزود: هم اکنون بیش از ده ها طرح بزرگ و متوسط آب و فاضلاب در واحدهای مسکونی مهر استان در حال اجرا است که انتظار داریم با همکاری دستگاه های مرتبط و فرمانداری ها بخش عظیمی از این زیرساخت ها تکمیل و همزمان با افتتاح واحدها به بهره برداری برسد.

وی از ضرورت تکمیل 55 پروژه نیمه تمام در استان در حوزه آب و فاضلاب شهری خبر داد و تصریح کرد: بخش عمده ای از این پروژه ها مربوط به اصلاح، توسعه و بازسازی شبکه و انشعابات است.

مدیرعامل آب و فاضلاب شهری استان اردبیل در ادامه خاطرنشان کرد: برای تکمیل شدن این پروژه ها 25 میلیارد تومان اعتبار نیاز است که بخشی از آنها از محل اعتبارات استانی و بخشی نیز از اعتبارات ملی و حوزه مسکن مهر تامین شده و نسبت به تکمیل و بهره برداری آنها اقدام لازم را انجام می دهیم.

افزایش تردد کشتی های اقیانوس پیما در بندر شهید رجایی

دنیای اقتصاد – بندرعباس: رییس اداره امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان از افزایش تردد کشتی های اقیانوس پیما در مجتمع بندری شهید رجایی طی سال جاری خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، فرهمند پسران گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 1280 تردد کشتی های اقیانوس پیما را در این مجتمع بندری شاهد بودیم که نسبت به مدت مشابه سال قبل با افزایش 5 درصدی مواجه شدیم.

وی اظهار کرد: این کشتی ها شامل نفتکش، کانتینری، کالاهای عمومی و فله بر بوده است. رییس اداره امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان علت این افزایش را توسعه پس کرانه های مجتمع بندری شهید رجایی عنوان کرد و افزود: با توجه به نیاز روز افزون مشتری های بندر به نظر می رسد این آمار همچنان افزایش یابد.

پسران همچنین از اجرای سیستم جامع دریایی در مجتمع بندر شهید رجایی خبر داد و اضافه کرد: این سیستم اطلاعات کشتی ها اعم از ورود و خروج، کنترل و بازرسی را به صورت آنلاین ثبت می کند.