آرشیو شنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۲، شماره ۲۶۹۶
جامعه
۱۳

میز خبر

ابوالفضل حسنی، مدیرکل گسترش وزارت علوم از افزایش 40 درصدی ظرفیت پذیرش دانشجوی کارشناسی ارشد و دکتری در دوره پولی خبر داد.

شهلامیرگلوی بیات، عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به فاجعه معادله آماری یک به هفت پرستار مرد به زن در کشور گفت: وزارت بهداشت باید مشوق هایی برای تحصیل مردان در رشته پرستاری را هر چه سریع تر ایجاد و لحاظ کند.

پیام آزاده، مسوول کمیته سیاستگذاری شبکه ملی تحقیقات سرطان وزارت بهداشت گفت: به عنوان مسوول سیاستگذاری برنامه جامع کنترل سرطان باید بگویم تا به امروز این برنامه اجرا نشده و فقط روی کاغذ است.

محمدجواد نظری مهر، عضو هیات رییسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با انتقاد از عملکرد دولت در حوزه بهداشت و درمان گفت: تجمیع بیمه ها و تبدیل آن به کارت هوشمند، فعالیت صندوق های بیمه یی واحد زیرنظر وزارتخانه یی مشخص و یکپارچه شدن تعرفه ها در کل کشور از جمله وعده هایی بود که در دولت احمدی نژاد محقق نشد.

خدیجه محصلی، مسوول دبیرخانه کشوری کنترل دخانیات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: کشیدن قلیان، حجم تنفسی بدن را کاهش داده و مواد سمی ناشی از نوع توتون و تنباکوی قلیان، سلامت افراد را با خطر روبه رو می کند.