آرشیو سه‌شنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۲، شماره ۲۶۹۹
اقتصادی
۴

پرسه در بازار

20درصد عسل های صادراتی طبیعی است

عفت رییسی سرحدی، رییس اتحادیه سراسری زنبورداران از خرید تضمینی عسل طبیعی برای اولین بار خبر داد و گفت: زنبورداران متخلف که عسل های غیرطبیعی تولید می کنند 80درصد از بازار صادراتی و 40 درصد از بازار داخلی را به خود اختصاص داده اند که باید با حمایت از تولید کنندگان عسل طبیعی و برخورد با متخلفان، عسل غیرطبیعی از بازار های داخلی و خارجی حذف شود.

ورود کره های وارداتی

یدالله صادقی، رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران با اشاره به ترخیص 5500 تن کره از گمرک گفت: این کره ها ظرف هفته آینده پس از فرآوری و بسته بندی در کارخانه های داخلی روانه بازار می شود. پیش بینی می کنیم از اواسط هفته آینده کره های ترخیص شده از گمرک وارد بازار شوند.

گرانی تخم مرغ

دامنه قیمتی تخم مرغ در بازار بین شانه یی 6700 تا 7000 تومان است. البته همواره در بازار مرغ و تخم مرغ به صورت مقطعی شاهد نوسان هایی بوده ایم اما براساس اعلام وزارت جهاد کشاورزی هم اکنون بین تولید و تقاضای تخم مرغ تناسب وجود دارد. حداکثر قیمت تخم مرغ در بازار شانه یی 7000 تومان است.

عرضه کالا10 تا 15 درصد تخفیف

حسن رادمرد، معاون توسعه بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه براساس این تصمیم گیری در کل کشور 15 تا 18 هزار غرفه برپا می شود خاطرنشان کرد: اتحادیه های صنفی، مجامع و شوراهای اصناف و همچنین انجمن های صنفی تولیدی مثل روغن، شکر، خرما و غیره به صورت فعال در این نمایشگاه حضور خواهند داشت.

کاهش قیمت میوه

مجتبی شادلو، رییس اتحادیه باغداران از کاهش قیمت انواع میوه در بازار عمده فروشی خبر داد و گفت: از آنجاکه بازار میوه هزینه های متفاوتی از تولید تا مصرف دارد بیشترین سود منطقی برای انواع میوه از بازار عمده فروشی تا بازار مصرف نباید از 30 درصد بیشتر باشد.